سهم ۳۱.۱ درصدی آیفون از بازار آمریکا در پاییز ۲۰۱۶

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش کانتار از وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند در پاییز ۲۰۱۶ نشان از افزایش فروش آیفون‌های اپل، برخلاف کاهش فروش گوشی‌های اندرویدی در اغلب بازارها دارد.
تبلیغات

کانتار وردپنل گزارش جدید خود از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی را طی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرد که بر اساس آن فروش گوشی‌های هوشمند اندروید در بازار‌های آمریکا، بریتانیا و فرانسه کاهش یافته است، حال آنکه در مقابل، آیفون‌های اپل در بسیاری از بازار‌ها موفق به افزایش فروش شده‌اند. اندروید برای ششمین فصل متوالی شاهد کاهش میزان فروش گوشی‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل در بازار آمریکا است، به‌طوری‌که میزان فروش این گوشی‌های هوشمند از ۶۰.۴ درصد کل گوشی‌های به فروش رفته در پاییز ۲۰۱۵، به کمتر از ۵۵.۳ درصد رسیده است. هرچند فروش آیفون‌های اپل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده است؛ اما در مقایسه با تابستان ۲۰۱۶، شاهد افزایش فروش به لطف آیفون ۷ در پاییز سال ۲۰۱۶ هستیم.

آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۶ اس از آغاز فصل خرید به مناسبت سال نوی میلادی محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا هستند، به‌طوری‌که این سه گوشی هوشمند در مجموع ۳۱.۳ درصد از فروش آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به ترتیب چهارمین و پنجمین گوشی‌های هوشمند پرفروش در بازار آمریکا هستند؛ سامسونگ موفق شده است با محصولاتش قریب به ۲۸.۹ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد.

اپراتور مخابراتی ورایزن با فروش بیش از ۲۵ درصد از گوشی‌های عرضه‌شده در بلک‌فرایدی، نقشی تأثیرگذار در فروش محصولات سامسونگ و اپل بازی کرده است. با وجود اینکه پلتفرم اندروید شاهد کاهش تقاضا در بازار آمریکا بوده است؛ اما پیکسل‌های گوگل در طول سه ماه منتهی به سال ۲۰۱۷ موفق شده‌اند ۱.۳ درصد از فروش را به خود اختصاص دهند.

در چین iOS سهم فروش ۲۵.۳ درصدی در پاییز سال ۲۰۱۵ را به ۱۹.۹ درصد در سال ۲۰۱۶ تبدیل کرده است، حال آنکه آیفون‌های اپل در مقایسه با سه ماه تابستان شاهد افزایش ۲.۸ درصد فروش هستند. قریب به ۸۰ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ در کشور چین را گوشی‌های اندروید تشکیل می‌دهند که بخش اعظمی از این فروش متعلق به برندهای چینی است. هواوی ۲۵ درصد از کل فروش در چین را به خود اختصاص داده که البته در مقایسه با تابستان، نشان از کاهش ۳.۱ درصدی دارد.

اپو با در اختیار گرفتن ۱۲.۹ درصد فروش، رشد خوبی تجربه کرده است. در مورد گوشی‌های هوشمند پرفروش، آیفون ۷ اپل با در اختیار گرفتن ۶.۶ درصد از کل فروش پاییز، با پایین کشیدن R9 اپو، به جایگاه دوم صعود کرده است.

در پنج کشور اصلی اروپایی (بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا)، دو پلتفرم iOS و اندروید با افزایش سهم فروش خود روبرو شده‌اند که علت اصلی آن کمرنگ‌تر شدن استقبال از ویندوز مایکروسافت است. در کشور‌های اروپایی، اندروید بیش از ۷۲.۴ درصد فروش را به خود اختصاص داده، حال آنکه iOS قریب به ۲۴.۶ درصد فروش را مال خود کرده است. افزایش سهم اندروید و iOS از بازار اروپا با کاهش سهم فروش ۲.۸ درصدی ویندوز همراه شده است. البته سهم فروش اندروید در مقایسه با تابستان بیش از ۲.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. اپل موفق شد به واسطه‌ی آیفون ۷ در اروپا خودنمایی کند و سهم فروش خود را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات