تیم کوک بخشی از سهام پاداش خود را به ارزش ۳۶ میلیون دلار واگذار کرد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت تیم کوک با فروش بخشی از سهامی که به عنوان پاداش دریافت کرده بود، ۳۶ میلیون دلار به جیب زد. تیم کوک موفق شد پس از جشن گرفتن پنجمین سالگرد حضورش در اپل به عنوان مدیرعامل، مجوز واگذاری این سهام را به دست بیاورد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات برگرفته از اوراق بهادار، تیم کوکل، مدیرعامل اپل در هفته‌ای که گذشت ۳۶ میلیون دلار از محل واگذاری بخشی از سهام خود در اپل به دارایی‌های خود اضافه کرد. تیم کوک موفق شد تا با پشت سرگذاشتن پنجمین سال تکیه زدن بر سمت مدیریت عاملی اپل، مجوز لازم برای واگذاری بیش از ۱.۲۶ میلیون قطعه سهم را که پیش از این به عنوان پاداش دریافت کرده بود، کسب کرده و این سهام را واگذار کند.

البته اپل برای برآورده کردن قوانین مالیاتی بیش از ۶۵۶٫۰۰۰ سهم متعلق به اپل را نگه داشته، هرچند تیم کوک ۳۳۴٫۰۰۰ سهم دیگر از این بسته را به ارزش ۳۶ میلیون دلار به فروش رساند. این اطلاعات برگرفته از اسناد بورس و اوراق بهادار در مورد واگذاری این سهام است.

اپل در مجموع بیش از ۱.۳۱ میلیون قطعه سهم اپل را در اختیار دارد که براساس آخرین قیمت هر سهم، بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارزش دارد. تیم کوک همچنین ۳.۵ میلیون قطعه سهم دیگر را نیز در اختیار دارد که در سال‌های آینده از محدودیت‌ فروش و واگذاری خارج خواهد شد.

سهامی که تیم کوک به فروش رسانده، به علت عملکرد مدیرعامل اپل در سه سال اخیر به وی پاداش داده شده است. این سهام حاصل عملکرد تیم کوک در بهبود اوضاع مالی کمپانی و داشتن جایگاهی خوب در لیست Standrard & Poor's 500 است.

بازدهی کل اپل در مورد تقسیم سهام طی سه سال اخیر بیش از ۶۸ درصد برآورد شده است که این آمار عملکرد اپل را بالاتر از عملکرد سهام بیش از یک سوم کمپانی‌های حاضر در لیست S&P 500 قرار می‌دهد.

تیم کوک سهام خود را روز پنجشنبه برای فروش عرضه کرد و این سهام در روز جمعه بصورت کامل به فروش رسید. سهام اپل در بازه‌ی قیمتی ۱۰۶.۵۴ تا ۱۰۷.۹۲ دلاری هر سهم این کمپانی به فروش رفت. تیم کوک از افزایش قیمت سهام اپل به نحو احسن استفاده کرد، چراکه سهام اپل در ماه‌های گذشته همواره زیر ۱۰۰ دلار بود. قیمت سهام اپل پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی برای فصل دوم با ۱۱ درصد افزایش همراه شد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات