واتساپ برای بهبود تبلیغات، شماره های کاربران را با فیسبوک به اشتراک می گذارد

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین بار در چهار سال اخیر، واتساپ قوانین حریم خصوصی خود را تغییر داده که براساس آن این کمپانی شماره‌های تلفن همراه کاربران خود را برای بهبود فرآیند تبلیغات در فیسبوک و همچنین پیشنهاد دوستان جدید، در اختیار کمپانی مادر قرار خواهد داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

واتساپ اعلام کرده که برای اولین بار در چهار سال اخیر قوانین حریم خصوصی خود را تغییر می‌دهد. این تغییرات با هدف بهبود خدمات و همچنین ارتقا ارتباط با فیسبوک انجام می‌شود. اصلی‌ترین تغییری که صورت می‌گیرد، به اشتراک گذاشته شدن شماره تلفن همراه کاربران واتس اپ با فیسبوک اپ است تا فیسبوک تبلیغات خود را با جهت‌گیری بهتری عرضه کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که WhatsApp همچنان عاری از تبلیغات خواهد بود. ضمنا باید به بهبود پیشنهاد دادن دوستان در فیسبوک و همچنین جلوگیری از اسپمینگ و در دست داشتن آمار بهتر نیز اشاره کرد. واتساپ تاکید کرده که شماره‌ها در اختیار سایرین قرار نگرفته و فقط به عنوان منبعی در اختیار الگوریتم تبلیغاتی گوگل قرار خواهد گرفت. واتساپ همچنان از کدگذاری در ارتباطات خود پشتیبانی می‌کند.

البته کاربران می‌توانند پس از موافقت با تغییرات جدید از بخش تنظیمات استفاده از شماره تلفن برای بهبود تنظیمات را غیرفعال کنند، حال آنکه واتساپ همچنان به اشتراک گذاری اطلاعات مورد نظر برای سایر اهداف تعیین شده نظیر بهبود زیرساخت، بالا بردن امنیت و مقابله با اسپم‌ها به اشتراک خواهد گذاشت.

یکی دیگر از اهداف دیگر واتس‌اَپ را باید سیاست‌های جدید این کمپانی به منظور ترکیب بیشتر با سرویس‌های تجاری اشاره کرد. برای مثال می‌توان به ارتباط با حساب بانکی برای اطلاع مشتری از انجام تراکنش مشکوک و همچنین اطلاع از داده‌های پروازی برای اعلام تاخیر هواپیما اشاره کرد.

واتساپ اعلام کرده که برای پیاده کردن این سرویس‌ها و ویژگی‌های جدید، در ماه‌های آینده آزمایش‌های مورد نظر را آغاز خواهد کرد.

پس از آنکه فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتساپ را مال خود کرد، بسیاری از کاربران این سرویس پیام‌رسان نگرانی خود را از بابت ایجاد تغییرات در قوانین حریم خصوصی و استفاده از اطلاعات واتساپ برای بهبود تبلیغات اعلام کردند. البته تا به امروز تغییراتی در این سرویس ایجاد نشده بود، حال آنکه سیاست‌های جدید می‌تواند نارضایتی شماری از کاربران را به همراه داشته باشد.

به طور حتم فیسبوک نمی‌خواهد جایگاه واتساپ را از بین برده و این سرویس را نیز هم سطح با مسنجر خود قرار دهد که از نظر حفظ حریم خصوصی کاربران در جایگاه متفاوتی قرار دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات