فراری نقطه ضعف خودروهای فرمول یک خود را یافته است

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سباستین فتل راننده‌ی مطرح تیم فرمول یک فراری اخیرا اعلام کرد که این تیم نقطه‌ی ضعف خودروهای خود را یافته است و به زودی با رفع آن‌ها به دوران اوج خود باز می‌گردد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری فصل جاری مسابقات فرمول یک را در شرایط مساعدی آغاز کرد و کارشناسان خبر از رقابتی جذاب بین این تیم و مرسدس بنز می‌دادند. اما فراری به تدریج روند نزولی را در پیش گرفت و هیچ یک از رانندگان این تیم در سه گرند‌پری اخیر موفق به حضور روی سکو نشدند. عملکرد بهتر ردبول در سه همین سه گرندپری اخیر باعث شد تا با کسب ۳۰ امتیاز بیشتر، جایگاه دوم را از فراری گرفته و خود را به عنوان رقیب اصلی مرسدس بنز معرفی کند. 

سباستین فتل راننده‌ی مطرح فراری که پیش از این اعلام کرده بود خودروهای این تیم نیاز به پیشرفت عملکرد در پیچ‌های پرسرعت دارند، به تازگی از بهبود این خودروها در آینده‌ی نزدیک خبر داده است. وی گفت:

همگی می‌‌دانیم چند رقابت اخیر برای ما سخت دنبال شده است. خوشبختانه این شرایط به ما کمک کرد تا نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسیم. در رقابت‌های ابتدایی امکان شناسایی مشکلات بسیار سخت بود. اما در مرور زمان با بررسی نتایج بدست آمده، از نقاط ضعف خود به خوبی مطلع شدیم. قرار داشتن در شرایط فعلی برای فراری سخت است اما ما برنامه‌ی جامعی داریم و می‌دانیم برای پیشرفت چه کار باید بکنیم. 
فراری فرمول یک

زمانی که از فتل در خصوص اعلام همین صحبت‌ها در مقاطع پیشین فصل و از سوی مقامات مختلف فراری، سوال شد، وی در پاسخ گفت:

حق با شما است. بهتر بود که از مشکلات موجود زودتر مطلع می‌شدیم. اما خوشبختانه در حال حاضر نقاط ضعف خودروها را به خوبی شناسایی کردیم و به همین دلیل در ادامه‌ی فصل و پس از پایان تعطیلات، عملکرد متفاوتی خواهیم داشت.

خودروهای فرمول یک برای فصل ۲۰۱۷ تغییرات گسترده‌ای به خود خواهند دید که منجر به سریع‌تر شدن چند‌ ثانیه‌ای آن‌ها می‌شود. تمامی تیم‌ها در حال حاضر با تمام توان خود مشغول توسعه‌ی خودرو‌های فصل آتی هستند و این موضوع منجر به توقف بهبود نمونه‌های فعلی برای ادامه‌ی فصل در برخی تیم‌ها شده است. سباستین فتل در این خصوص گفت:

فراری برنامه‌های بزرگی برای فصل ۲۰۱۷ دارد. خودرو‌های فصل بعد کاملا متفاوت خواهند بود. اما ما هنوز نیاز به کسب اطلاعات بیشتری داریم که قطعا عملکرد ما در ادامه‌ی فصل جاری می‌تواند کمک بزرگی به توسعه‌ی خودرو‌های فصل ۲۰۱۷ باشد.

با کسب قدرت مجدد خودرو‌های فراری، مسابقات فرمول یک می‌تواند هیجان به مراتب بیشتری به خود بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات