شیائومی انتشار MIUI 8 را از فردا آغاز می کند

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اندروید سیستم‌عاملی متن‌باز با آزادی‌های بسیار است. همین امر موجب توسعه‌ی رابط‌های کاربری گوناگون توسط کمپانی‌های مختلف برای آن شده است. MIUI، یکی از رابط‌های کاربری اندروید و متعلق به کمپانی چینی شیائومی است. گفته می‌شود که شیائومی قصد دارد از فردا انتشار نسخه‌ی هشتم این رابط کاربری را آغاز کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی در درجه‌ی اول، یک کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی های هوشمند محسوب می‌شود، اما همان طور که در جریان هستید، در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت دارد. این شرکت ابزارهای هوشمند گوناگونی تولید می‌کند. در خطوط تولید شیائومی می‌توان از ابزارهای تناسب اندام گرفته تا پلوپزهای هوشمند و تبلت‌ها را مشاهده کرد. این کمپانی در کنار تمامی فعالیت‌های سخت‌افزاری، در حال توسعه‌ی رابط کاربری مبتنی بر اندروید با نام MIUI است. MIUI مدت‌ها است که در دسترس کاربران است. شیائومی مدتی پیش و در سال جاری، نسخه‌ی هشتم آن را با نام MIUI 8 معرفی کرد. قرار بود که مدت‌ها پیش نسخه‌ی مخصوص چین و نسخه‌ی پایدار جهانی این رام منتشر شود، اما انتشار آن چندین بار و به دلایل مختلف به تعویق افتاده است.

سرانجام شیائومی تاریخ نهایی عرضه‌ی رسمی MIUI 8 را تایید کرده است. با توجه به پستی که در یکی از انجمن‌های MIUI منتشر شده است، نسخه‌ی هشتم MIUI فردا (دوم شهریور ماه) منتشر خواهد شد. این اطلاعات توسط ادمین یکی از انجمن‌های MIUI فاش شده است. او اعلام کرده که شیائومی قصد دارد از تاریخ دوم شهریور ماه، این رام را در اختیار «برخی» از دستگاه‌های خود بگذارد. این بدان معناست که لزوما تمامی دستگاه‌های شیائومی در روز اعلام شده به این رام دسترسی نخواهند داشت. ممکن است برای سایر دستگاه‌ها مدتی طول بکشد تا از ارائه‌ی این به روزرسانی آگاه شوند. البته با اطمینان بالایی می‌توان گفت که تمامی آن‌ها به این نسخه بروزرسانی خواهد شد.

MIUI 8

فهرست دستگاه‌هایی که MIUI 8 را دریافت می‌کنند از این قرار است: ردمی 1S، ردمی 2، ردمی 2 Prime، ردمی 3، ردمی 3S/Prime، ردمی Note 2، ردمی Note 3 نسخه‌ی کوالکام، ردمی Note 3 نسخه‌ی Special Edition model، ردمی Note 3G، ردمی Note 4G، ردمی Note Prime و گوشی‌های Mi 2/2S ،Mi 3 ،Mi 4 ،Mi 4i ،Mi 5 ،Mi Note ،Mi Max. به یاد داشته باشید که تنها مدل‌های  Mi2/2S, Mi 4i، ردمی 1S، ردمی Note 3G و Note 4G این بروزرسانی را در تاریخ دوم شهریور دریافت می‌کنند، و سایر دستگاه‌ها باید اندکی بیشتر منتظر بمانند. شیائومی نیز قول داده است که MIUI 8 را در آینده‌ای نزدیک برای سایر گوشی‌های گفته شده در بالا ارائه دهد.

فرایند بروزرسانی گوشی‌ها به این نسخه نیز بسیار ساده است. هنگامی که بروزرسانی مورد نظر برای گوشی هوشمند شما در دسترس باشد، با یک اعلان به شما اطلاع داده می‌شود. پس از آن می‌توانید با کلیک کردن بر روی اعلان مورد نظر، فرایند دانلود MIUI را آغاز کرده و سپس آن را نصب کنید. می‌توانید با باز کردن برنامه‌ی Updater، به صورت دستی نیز ارائه یا عدم ارائه‌ی بروزرسانی را چک کنید. در هر مورد، بهتر است پیش از انجام بروزرسانی، از داده‌های خود پشتیبان تهیه کنید. معمولا فرایند بروزرسانی بدون هیچ گونه مشکلی انجام می‌شود، اما همواره احتمال اندکی برای رخ دادن خطا نیز وجود دارد. حتی خود شیائومی نیز در مطلب مطبوعاتی رسمی خود بر این موضوع تاکید کرده است.

آیا شما نیز از رام MIUI شیائومی استفاده می کنید؟ نظرتان در مورد امکانات، پایداری و سرعت آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات