مخالفت پورشه با تصاحب سیلوراستون توسط جگوار لندروور

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جگوار لندروور قویا به دنبال خرید پیست اتومبیلرانی مطرح سیلوراستون در انگلستان است. طبق آخرین گزارش‌ها، پورشه از قدرت خود استفاده کرده و با دخالت در روند مذاکرات، از فروش این پیست به رقیب انگلیسی خود جلوگیری کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سخنگوی باشگاه رانندگان مسابقه‌ای بریتانیا که در حال حاضر مالکیت پیست مطرح سیلوراستون را در اختیار دارد، به نشریه‌ی تلگراف گفت که پورشه عملیات خرید این پیست توسط جگوار لندروور را متوقف کرده است. پورشه در این راستا از قدرت خود در راستای مالک بخش کوچکی در کنار این پیست با نام Porsche Driving Center، استفاده کرده است. این سخنگو در ادامه اظهار کرد:

طبق شرایط تعیین شده توسط پورشه هیچ شرکتی نمی‌تواند بیش از ۴۵ روز در طول سال از این پیست استفاده کند. جگوار لندروور نیز از این موضوع آگاه بوده و قصد داشت پس از خرید و انتقال مالکیت پیست، به نحوی به حل این مساله بپردازند.
مرکز رانندگی پورشه

سخنگوی مالک فعلی سیلوراستون در ادامه به این موضوع اشاره کرد که پورشه از حقوق خود کوتاه نمی‌آید و این مساله منجر به توقف مذاکرات خرید این پیست شده است. جگوار لندروور در پاسخ به مشکلات موجود نیز اعلام کرد که مذاکرات ادامه دارد و در حال حاضر مساله‌ای برای اعلام عمومی وجود ندارد. پورشه نیز سوال برخی نشریات در خصوص مخالفت‌‌های این شرکت در رابطه با خرید پیست توسط جگوار را نه تایید و نه تکذیب کرد و در ادامه اعلام کرد اگر معامله‌‌ای در حال انجام شدن باشد که به پیشرفت سیلوراستون منتهی شود، این شرکت مشکلی با این موضوع نخواهد داشت. سخنگوی پورشه گفت:

ما مشتاق هستیم که سیلوراستون به پیشرفت خود ادامه دهد و کاملا پشتیبان مواردی هستیم که منجر به رشد این مجموعه شوند. ما هنوز هیچ ارتباطی با جگوار لندروور مبنی بر خرید این پیست نداشتیم.

مرکز رانندگی پورشه در بخش کناری سیلوراستون در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و تنها در سال گذشته پذیرای ۱۸۳۹۶ نفر از مشتاقان رانندگی بوده است. خرید سیلوراستون توسط جگوار لندروور هیچ دخلی به فعالیت پورشه ندارد. اما طبق ادعای پورشه این مساله تاثیری بر عملکرد مجموعه‌ی رانندگی این شرکت خواهد گذاشت؛ زیرا پورشه مشتریان خود را برای تست میدانی و رانندگی در پیست به سیلوراستون می‌برد.

با توجه به مشکلات به وجود آمده برای خرید سیلوراستون توسط جگوار لندروور، مسئولین این پیست در حال مذاکره با دیگر خریدار این احتمالی مجموعه‌ی اتومبیلرانی مطرح انگلستان هستند. سیلوراستون در پنج سال اخیر فعالیت خود ۵۵.۹ میلیون دلار ضرر کرده است و به همین دلیل مسئولین این مجموعه به دنبال فروش آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات