گلکسی نوت 7 سامسونگ مجهز به اسنپدراگون 820 از قابلیت 4*4 MIMO‌ پشتیبانی می کند

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۷ شماری از قابلیت‌های این گوشی هوشمند را رونمایی کرد، اما تمام توانایی این محصول محدود به موارد اشاره شده نیست و شماری از آن‌ها رفته‌رفته مشخص می‌شود. برای مثال گلکسی نوت ۷ به عنوان اولین گوشی هوشمند از قابلیت MIMO 4*4 پشتیبانی می‌کند که در تبادل اطلاعات و آنتن‌دهی این گوشی هوشمند بسیار تاثیرگذار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گلکسی نوت ۷ سامسونگ با قابلیت‌های جدید متعددی همراه شده که سامسونگ به بخشی از آن‌ها در جریان برگزاری کنفرانس معرفی این گوشی هوشمند اشاره کرد. البته سامسونگ به تمام ویژگی‌های جدید این محصول اشاره‌ای نکرد و رفته رفته شاهد انتشار اخباری در مورد سایر ویژگی‌های گلکسی نوت ۷ هستیم. برای مثال نسل جدید فبلت سامسونگ اولین گوشی‌هوشمندی است که از قابلیت 4*4 MIMO پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی کاربران می‌توانند تجربه‌ی ستفاده از شبکه‌های سریع‌تر و در عین حال پایدارتر را داشته باشند. ضمنا استفاده از این ویژگی در مقایسه با روش‌های قبلی از نظر میزان مصرف باتری بسیار بهینه‌تر است.

قابلیت MIMO یا Multiple Input Multiple Output از چهار آنتن برای برقراری ارتباط و حفظ آن با دکل‌های مخابراتی استفاده می‌کند. این ویژگی نه‌تنها ارسال و دریافت اطلاعات را بسیار سریع‌تر می‌کند، بلکه با امکان جایگزینی کانال‌ها در صورت عدم برقراری ارتباط پایدار توسط سایر آنتن‌ها، منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود. این ویژگی گلکسی نوت ۷ در فروشگاه‌های T-Mobile که گلکسی نوت ۷ را بصورت قراردادی عرضه می‌کنند، رویت شده است. تی-موبایل خود از معماری شبکه‌ی دو لایه استفاده می‌کند، هرچند نگاشت به ۴ آنتن که از 4*4 MIMO پشتیبانی می‌کنند، انجام می‌شود. برای اینکه این قابلیت در گلکسی نوت ۷ کاربردی باشد، باید شبکه‌ی مخابراتی نیز از این ویژگی پشتیبانی کند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که چنین قابلیتی تنها در نسخه‌هایی که به مودم LTE کوالکام X12 مجهز باشند، قابل  استفاده است: در واقع این ویژگی به گلکسی‌ نوت‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ اختصاص داشته و نسخه‌های مجهز به اکسینوس از آن محروم هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات