میزان رضایتمندی مشتریان از روند فروش خودرو در سال ۹۴ اعلام شد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میزان رضایتمندی مشتریان از روند فروش خودرو در سال ۹۴ و دلایل عدم رضایتشان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد اعلام شد. در این رتبه‌بندی ایران خودرو رده‌ی نهم و سایپا رده‌ی پانزدهم را از میان ۱۷ شرکت خودروساز ایرانی کسب کردند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میزان رضایتمندی مشتریان خودروسازان ایرانی از فرآیند فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

بر این اساس آلفاموتور وارد کننده خودروهای آلفارومئو با کسب ۷۳۸ امتیاز جایگاه اول، پرشیا موتور واردکننده‌ی BMW با ۷۲۲ جایگاه دوم و آرین موتور پویا واردکننده میتسوبیشی با ۶۶۵ امتیاز جایگاه سوم را کسب کرده‌اند. این امتیازها از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز محاسبه شده است.

در این رتبه‌بندی که نظر ۲۵۶٬۱۶۶ نفر از خریداران خودرو در سال ۹۴ در آن دریافت شده است، ایران خودرو رده‌ی نهم و سایپا رده‌ی پانزدهم را از میان ۱۷ شرکت خودروساز ایرانی کسب کردند.

جایگاه

خودروساز

میزان رضایت (از ۱۰۰۰)

سهم از بازار(درصد)

۱

آلفاموتور

۷۳۸

کمتر از ۰.۱

۲

پرشیاموتور

۷۲۲

کمتر از ۰.۱

۳

آرین موتور پویا

۶۶۵

کمتر از ۰.۱

۴

ستاره ایران

۵۷۸

کمتر از ۰.۱

۵

کرمان موتور

۶۹۲

۲.۱

۶

آسان موتور

۶۷۱

۰.۴

۷

خودروسازی مدیران

۶۷۰

۵.۶

۸

مدیا موتورز

۶۶۵

۰.۲

۹

ایران خودرو

۶۴۳

۴۵.۹

۱۰

اطلس خودرو

۶۲۰

۰.۶

۱۱

ایرتویا

۶۱۴

۰.۲

۱۲

خودروسازی راین

۶۰۹

۰.۴

۱۳

بهمن موتور

۵۹۸

۲.۱

۱۴

نگین خودرو

۵۹۸

۰.۳

۱۵

سایپا

۵۹۵

۳۴.۳

۱۶

پارس خودرو

۵۸۳

۶.۳

۱۷

دیار خودرو

۴۳۹

۰.۲

همچنین مشتریان دلایلی را جهت نارضایتی و انتقاد خود از خودروسازن بیان کرده‌اند. این موارد عبارتند از:

  • عدم تحویل لوازم جانبی خودرو
  • تأخیر در تحویل خودرو
  • عدم وجود ضبط در خودرو
  • ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل
  • تأخیر در تحویل پلاک و مدرک خودرو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات