نسخه جدید ورود دو مرحله ای گوگل با بروزرسانی Google App - زوم‌اپ

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با بروزرسانی اخیری که برای اپلیکیشن Google Play services و Google App منتشر شده است نسخه جدید ورود دو مرحله‌ای گوگل قابل استفاده خواهد بود و می‌توانید امنیت اکانت گوگل خود را به راحت‌ترین شکل ممکن تامین کنید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

Google Play services یکی از اپلیکیشن‌های سیستمی اندروید است که به طور مستقیم با کاربر تعامل ندارد اما وجود و به روز بودن آن یکی از شرایط اصلی کارکرد صحیح تلفن شما خواهد بود. این اپلیکیشن که بیش از ۱ میلیارد نصب فعال در پلی‌استور گوگل ثبت کرده است ممکن است حتی برای شما آشنا هم نباشد چراکه همانطور که گفته شد نیازی به کارکرد مستقیم با این برنامه وجود ندارد و احتمال اینکه تا به حال حتی یک بار هم این برنامه را در گوشی خود اجرا نکرده باشید بسیار زیاد است. اما به روز نبودن این برنامه ممکن است اختلال‌های بسیاری در کارکرد گوشی ایجاد کند به طوری که بسیاری از بازی‌ها و برخی اپلیکیشن‌ها تنها در صورتی در گوشی اجرا می‌شوند که Google Play services در آخرین نسخه‌ی خود باشد و در غیر این صورت از شما خواسته می‌شود تا ابتدا این اپلیکیشن را به روز کنید و سپس اپلیکیشن مورد نظر را اجرا کنید. این برنامه دارای نسخه‌های بسیار مختلفی است و قویا پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد بروزکردن این برنامه را دارید تنها از پلی‌استور گوشی استفاده کنید تا نسخه‌ی مناسب با گوشی خود را دانلود کنید. دانلود و نصب نسخه‌های دیگر نیز ممکن است بدون مشکل قابل انجام باشد اما پیشنهاد شده است تا برای عدم اختلال در کارکرد از نسخه‌ی مخصوص به گوشی خود استفاده کنید.

چند سال پیش کمپانی‌های بزرگ دنیا برای امنیت بیشتر اکانت‌های اینترنتی خود ویژگی two step verification را به کار گرفته‌اند که با فعالسازی آن هرگاه از طریق اینترنت تلاشی برای ورود به اکانت می‌شد حتی در صورت وارد کردن رمز عبور صحیح، ابتدا یک کد فعاسازی به صورت پیامک برای صاحب اکانت ارسال می‌شد تا با وارد کردن آن در مرحله‌ی "بعد از رمز عبور" موفق به ورود به اکانت شود. این موضوع سال‌ها مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه گوگل تصمیم گرفت راه‌های ساده‌تری را برای تایید هویت ابداع کند. حتی کدهای Capcha نیز تغییر داشته‌اند و هم اکنون گوگل در اکثر سرویس‌های خود برای تشخیص انسان و ربات‌های بدافزار به جای کد کپچا از تست‌های ساده و مفهومی جالبی استفاده می‌کند. برای مثال با نشان دادن ۹ عکس از شما می‌خواد تا هر عکسی که در آن رودخانه قابل مشاهده است را انتخاب کنید و به همین راحتی عملیات تشخیص انسان و ربات صورت می‌گیرد. حال به تازگی گوگل از نسخه‌ی جدید تایید دو مرحله‌ای خود با نام Google Prompt پرده برداشته است که کار را بسیار ساده‌تر از پیش کرده است. سادگی و جذابیت این روش به قدری بالا است که می‌توان مطمئن بود بعد از این کاربران بسیاری ترغیب به فعالسازی ورود دو مرحله‌ای و در نتیجه افزایش امنیت اکانت‌های خود خواهند شد.

همانطور که در مطلب "گوگل روش جدیدی برای تایید هویت دو مرحله‌ای معرفی کرد" نیز اشاره شد گوگل از این پس هرگاه که قصد ورود به اکانت خود را در کامپیوتر داشته باشید بلافاصله یک پیام به صورت پاپ‌آپ در گوشی تلفن به شما نمایش می‌دهد که دارای خلاصه‌ای از مشخصات ابزاری که قصد ورود به اکانت شما را دارد و دو گزینه‌ی تایید و عدم تایید است. این امر نیازمند بروزبودن Google Play services است و به کمک این ویژگی می‌توانید در کسری از ثانیه و تنها با یک لمس ورود خود را تایید کنید و مراحل قدیمی دریافت و تایپ کردن کد تاییدیه را به فراموشی بسپارید. برای فعال‌سازی این ویژگی کافیست تا به مسیر Google's My Account page در جیمیل رفته و این ویژگی را فعال کنید.

کاربران گوشی‌های iOS نیز که فاقد اپلیکیشن Google Play services هستند می‌توانند با بروزرسانی اپلیکیشن Google Search به آخرین نسخه‌ی موجود از این ویزگی جذاب برخوردار شوند. برای دانلود این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود Google Play Service اندرویددانلود Google Search آی‌اواس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات