آیفون سال 2017 احتمالا به صفحه نمایش خم شونده مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون را می‌توان یکی از مورد انتظارترین گجت‌های هوشمند جهان نامید. اخبار و شایعات در مورد این گجت به قدری فراگیر شده که در مورد محصول سال آینده نیز خبرهایی منتشر می‌شود. گفته شده بعد از ثبت پتنت در مورد گوشی خم شونده توسط سامسونگ، اپل نیز ممکن است در آیفون سال ۲۰۱۷ از صفحه‌نمایش خم شونده استفاده کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیفون سال ۲۰۱۷، ۱۰ ساله می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که اپل در تولید گوشی سال آینده‌اش امکانات و قابلیت‌های خاص و منحصر بفردی ارائه کند. یکی از قابلیت‌هایی که گفته می‌شود ممکن است در این گوشی استفاده شود، صفحه‌نمایش خم شونده است.

سامسونگ سال گذشته پتنتی را در مورد گوشی هوشمند خم شونده ثبت کرد. همان طور که در تصاویر مشخص است، این گوشی از بالا و پایین خم می‌شود و از امکانات احتمالی آن می‌توان به حسگر اثر انگشت یا حسگر عنبیه نیز اشاره کرد. در زمان شارژ این گوشی، آن را باید در حالت خم شده قرار داد و در این حالت، صفحه‌نمایش قابل دیدن نیست. به هر حال پتنت ثبت شده برای اجرایی شدن نیاز به تغییراتی نیز دارد. طرح خم شدن صفحه‌نمایش نیز به گوشی‌های ال‌جی جی فلکس و Galaxy Round شبیه است. البته صفحه‌نمایش این دو گوشی از کناره‌ها خم می‌شوند. به هر حال به نظر نمی‌رسد سامسونگ در آینده‌ی نزدیک محصولی با چنین مشخصاتی تولید کند.

samsung patent

طبق خبرهایی که اخیرا منتشر شده، احتمال استفاده از نانوسیم (Nanowire) نقره‌ای توسط اپل در ساخت آیفون سال ۲۰۱۷ زیاد است. استفاده از این تکنولوژی در ساخت صفحات نمایش باعث می‌شود تا صفحه نمایشی با قابلیت خم شدن و مقاومت در برابر ضربه تولید شود. اپل برای استفاده از این تکنولوژی با شرکت TPK که در حال حاضر مسئولیت توسعه‌ی فناوری تاچ سه‌بعدی را بر عهده دارد، همکاری خواهد کرد. البته شایعه‌ی استفاده از چنین فناوری‌هایی در ساخت محصولات اپل، سال گذشته نیز وجود داشت. خبرها در آن زمان حاکی از آن بود که اپل در ساخت اپل آیپد پرو، از نانوسیم‌های نقره‌ای استفاده خواهد کرد. البته این شایعات هیچ گاه به حقیقت نپیوست تا بار دیگر برای سالگرد دهمین سال عرضه‌ی آیفون، شاهد انتشار خبرهایی پیرامون استفاده از این تکنولوژی باشیم.

کارشناسان معتقدند زمان برای اجرایی کردن چنین طرح‌هایی هنوز نرسیده است و این تکنولوژی دو تا پنج سال دیگر عملی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات