خریداران خودروهای وارداتی دو بار هزینه گارانتی می دهند
سید محمد جعفری گفت: «هم اکنون خریداران ایرانی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش را پرداخت میکنند که این قانونی نیست.»
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان اعلام کرد: «هر شرکت تولیدکننده در دنیا در آنالیز قیمتی خود ۳ تا ۵ درصد برای خدمات پس از فروش در نظر میگیرند؛ به عبارت دیگر خودروی وارداتی گارانتی بینالمللی دارد ولی شرکتهای خدمات دهنده داخلی با شرکتهای تولیدکننده ارتباط مناسب و امکان خدمات پس از فروش ندارند. به همین دلیل ۳ تا ۵ درصد به بهای خودروی وارداتی اضافه میکنند.»
جعفری ادامه داد: «بدین ترتیب مصرفکننده و خریدار داخلی برای یک خودروی وارداتی دو بار هزینهی گارانتی و خدمات پس از فروش میپردازد. نمایندگان داخلی برندهای خارجی باید با شرکت تولید کننده ارتباط برقرار کنند و برای انجام گارانتی و خدمات پس از فروش از شرکت اصلی هزینهی خدمات خود را دریافت کنند. پرداخت دوبارهی مبلغ گارانتی و خدمات پس از فروش توسط مشتری قانونی نیست.»
نظرات