معرفی سایت جانبی

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شاید از آن دسته افرادی باشید که از مهمانی‌های کوچک گرفته تا مسافرت‌های تفریحی و سیاحتی، همواره از گوشی موبایل خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می‌کنید و تصور سفر بدون دوربین گوشی برای شما غیرممکن باشد.
تبلیغات

هنگام خرید گوشی موبایل به شدت به دوربین آن حساس شده و نمونه تصاویر گرفته شده توسط آن دوربین را با دقت مشاهده کرده و اگر رضایت شما را برآورده نکرد دور آن گوشی را خط کشیده باشید. به فرض هم اگر می‌توانستید یک گوشی موبایل با دوربین مناسب پیدا کنید باید با محدودیت‌های آن کنار می آمدید. به طور مثال توانایی زوم کردن در گوشی شما 4X بود یا اینکه زاویه دید دوربین شما کم بود و نمی‌توانستید از مناظر وسیع عکس بگیرید یا اینکه لنز شما توانایی نزدیک شدن و فوکوس کردن به اشیاء را نداشت و هنگامی که از حدی بیشتر به اشیاء نزدیک می‌شوید تصاویر تار می‌شوند. این مشکلات همیشه گریبان گیر افرادی بود که اولا توانایی کار با دوربین‌های حرفه‌ای را نداشتند و دوما توانایی مالی هم برای خرید این دوربین در خود نمی‌دیدند. دلیل سوم هم حجم و وزن دوربین‌های حرفه‌ای بود که علاوه بر مشکل کردن عکاسی، زحمت‌هایی را هم در خصوص حمل شدن متوجه کاربران می‌کرد و کاربران ترجیح می‌دادند با وسیله‌ای سبک‌تر و قابل حمل به عکاسی بپردازند.

در یکی دو سال گذشته مشکلات فوق با سرعت در حال حل شدن هستند و برخی شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی موبایل، اقدام به تولید لنز موبایل مکمل برای دوربین موبایل شما کرده‌اند. شرکت LIEQI یکی از این شرکت‌ها است که لنزهای با کیفیت و متنوعی تولید کرده که به اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های امروزی قابل اتصال است.

با هم مروری بر حالت‌های مختلف عکاسی و لنزهای مخصوص موبایل ارائه شده توسط این شرکت خواهیم داشت.

لنز موبایل ماکرو  Macro :

لنز ماکرو

ماکروگرافی از زیرشاخه‌های رشته عکاسی‌است. شاید در تلویزیون یا اینترنت، عکس‌هایی از حشرات یا گل‌ها یا چشم انسان مشاهده کرده‌اید که شما را به کنجکاوی وا داشته است.یا اینکه در مسافرت هستید و گل زیبایی دیده‌اید و می‌خواهید از فاصله بسیار نزدیک عکسی از آن تهیه کنید. منتها هنگام نزدیک شدن به گل تصویر شما تار می‌شود و مجبور می‌شوید برای واضح شدن تصویر، کمی به عقب بروید. اما هنگامی‌که که به عقب می‌روید گل کوچک‌تر می‌شود و شاید هدف شما را برآورده نسازد. اما دلیل این تار شدن چیست؟ دلیلش نوع لنز شماست. در حقیقت هر لنزی توانایی نزدیک شدن به اشیاء تا فاصله مشخصی را دارد و نزدیک‌تر شدن بیشتر منجر به تار شدن تصویر می‌شود. مثلا توانایی فوکوس لنز شما حداکثر تا 25 سانتیمتر است و اگر فاصله شما با شیء مورد نظر24 سانتیمتر شود تصویر تار می‌شود. یکی از محصولات شرکت LIEQI، لنزهای ماکرو هستند. شما با استفاده از این لنزها می‌توانید تا فاصله‌ای بیشتر از لنز گوشی خود به اشیاء نزدیک شده بدون اینکه نگران تار شدن تصویر باشید.

واحد اندازه‌گیری در این لنزها بر اساس X است و هرچه عدد بالاتر باشد شما توانایی نزدیک شدن بیشتری به اشیاء را خواهید داشت.

لنز موبایل زوم :

لنز تله موبایل

همیشه یک معضل مهم در عکاسی، اشیاء و مکان‌ها و قسمت‌هایی هستند که نمی‌توانیم به آنها نزدیک شویم اما می‌خواهیم از آنها عکس بگیریم. از حیواناتی که با نزدیک شدن ما فرار می‌کنند گرفته تا عکس گرفتن از یک تپه بلند یا سوی دیگر یک دریاچه. گوشی های موبایل یا توانایی زوم کردن و بزرگنمایی زیاد ندارند یا اگر هم داشته باشند باعث افت شدید کیفیت می‌شوند. لنزهای زوم یا تلسکوپ دستیار بسیار خوبی برای این موارد به شمار می‌آیند. شرکت LIEQI با ارائه لنزهای تلسکوپی و تله، با کمترین افت کیفیت شما را به سوژه مورد نظر نزدیک می‌کند. خرید لنز تله موبایل

واحد اندازه‌گیری در این نوع لنزها X است و هرچه عدد بیشتر باشد توانایی زوم در این لنز بیشتر است. 

لنز واید و سوپر واید :

لنز سوپر واید

مسافرت کردن و بازدید از طبیعت یا مکان‌های تاریخی، یک عنصر جداناشدنی از زندگی ما است. این سیر و سیاحت زمانی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد داشته باشید بوسیله عکس، این مناظر را با دیگران هم به اشتراک بگذارید تا احساس خوب و لذت بخش خود را به دیگران منتقل کرده و آنها را هم به بازدید از آن مکان‌ها ترغیب کنید. یکی از مشکلاتی که در عکاسی از مناظر طبیعی بوجود می‌آید زاویه دید کم لنز است.برای مثال شما قصد دارید از ۱۰ خانه که در کنار هم هستند عکس بگیرید اما دوربین شما فقط ۸ خانه را در کادر جا می‌دهد و۲ خانه بیرون از کادر قرار گرفته و در عکس نهایی نمی‌افتند. یا اینکه قصد دارید از یک منظره کویری یا درختان یک جنگل عکس بگیرید و تمامی آنچه می‌خواهید در کادر نمی‌افتد. یکی از بهترین و به صرفه‌ترین راه‌ها برای حل این مشکل، استفاده از لنزهای Wide یا Super Wide است. این لنزها پس از اتصال به گوشی شما زاویه دید بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند تا اشیاء بیشتری در تصویر جا شوند. شرکت LIEQI با تولید لنزهای Wide و Super Wide مسئله زاویه دید زیاد بدون دایره‌ای شدن تصویر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

واحد اندازه‌گیری در این لنزها X است و هرچه عدد کمتر باشد، زاویه دید بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

لنز فیش آی :

شاید با خود فکر کرده باشید که لنزها به شکل دایره هستند اما چرا تصاویری که با لنزها می‌گیریم به صورت مستطیل می‌شوند؟ دلیل آن نوع تجهیزات به کار گرفته شده در لنز است. تصاویر به شکل دایره در خیلی اوقات به شکل جالبی از آب در نمی‌آیند. به همین دلیل تجهیزات سخت افزاری به کار گرفته شده در لنز، تصاویر گرفته شده را Crop می‌کنند تا به صورت مستطیل در بیایند. لنزهای Fish Eye این حالت مستطیل شکل عکس‌ها را خنثی می‌کنند و باعث می‌شوند تصاویر به شکل دایره در بیایند اما مزیت بسیار خوبی را در قبال دایره شدن تصویر به شما می‌دهند. این مزیت، زاویه دید بیشتر از حد معمول و متعاقبا قرار گرفتن اشیاء بیشتر در تصویر است.شرکت LIEQI لنزهای Fish Eye (چشم ماهی) بسیار با کیفیت و مناسبی را تولید کرده است که زاویه دید 180 درجه‌ای و بالاتر را به شما می‌دهد. با استفاده از این لنزها می‌توانید حداقل 180 درجه از محیط را در یک عکس بگنجانید.

لنز پلاریزه:

یکی از مشکلات کاربران هنگام عکاسی، انعکاس تصویر خود در اشیاء است که بسیار آزار دهنده است و باعث خراب شدن عکس می‌شود. فرض کنید در هنگام مسافرت به یک برکه می‌رسید و قصد دارید از صدف‌ها یا ماهی‌های درون آن عکس بگیرید.اما پس از عکس گرفتن متوجه می‌شوید تصویر خودتان یا درخت کنار برکه در آب افتاده و نه ماهی و نه صدف در عکس مشخص نیست مثال دیگر عکاسی از اشیاء شیشه‌ای است. در این موارد هم بارها مشاهده می‌کنید تصویر خودتان یا اشیاء پشت سرتان در تصویر می افتد و عکس را خراب می‌کند. راه حل این مشکل هم پیدا شده است. شرکت LIEQI لنزهایی با نام CPL یا پلاریزه تولید کرده است تا با استفاده از این لنزها اشعه‌های با زاویه خاص از تصویر شما حذف شده و عکاسی از سطوحی مانند آب یا شیشه برای شما مشکل آفرین نباشد.

همان‌طور که در جملات بالا عنوان کردیم با ظهور لنزهای موبایل جانبی مشکلات زیادی در خصوص عکاسی با موبایل رفع شده‌ است و شرکت LIEQI در این زمینه محصولات و پکیج‌های متنوع و با کیفیتی به بازار عرضه کرده است. ما به شما اطمینان می‌دهیم با استفاده از این لنزها تجربه‌های متفاوتی را در عکاسی با گوشی موبایل بدست خواهید آورد و به راحتی می‌توانید قابلیت‌های یک دوربین حرفه‌ای، البته در حد معقول را در گوشی موبایل خود داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی جانبی به عنوان اولین مرجع تخصصی لوازم جانبی موبایل در ایران افتخار دارد تا انواع این

را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار به شما مشتریان عزیز عرضه کند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات