تماشا کنید: مقایسه قابلیت‌ Motion Photos سامسونگ و Live Photos اپل

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت Live Photos یکی از قابلیت‌های جذابی است که اپل در دوربین آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس معرفی کرد و تمامی دستگاه‌های دارای iOS9 قابلیت تماشای این تصاویر را دارند. سامسونگ نیز در گلکسی اس ۷ از قابلیتی مشابه با نام Motion Photos رونمایی کرد. در ادامه مقایسه‌ی این دو قابلیت را در زومیت تماشا کنید.
تبلیغات

اپل در سیستم‌عامل iOS9 خود که همراه‌با آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس معرفی شد، قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی اضافه کرد. دوربین آیفون ۶ اس قابلیتی با نام Live Photos داشت که توانایی ذخیره‌ی چند فریم قبل و بعد از عکس گرفته شده را نیز به دوربین می‌داد. سامسونگ نیز در پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود یعنی گلکسی اس ۷، از قابلیتی مشابه برای دوربین استفاده کرده است.

کاربران می‌توانند تصاویری که بوسیله‌ی Live Photos و دوربین آیفون ۶ اس، ۶ اس پلاس و آیفون SE ضبط می‌شوند را برای دیگر دستگاه‌های اپل ارسال کنند و اگر این دستگاه‌ها مجهز به iOS9 باشند، می‌توانند این تصاویر را مشاهده کنند. اگر دستگاه اپل مقصد دارای فناوری لمس سه‌بعدی باشد، کاربر می‌تواند از آن برای پخش تصویر مدنظر استفاده کند و در غیر اینصورت با لمس و نگه‌داشتن انگشت روی تصویر، می‌تواند آن را پخش کند.

سامسونگ نیز در پرچمداران ۲۰۱۶ خود یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، این قابلیت را با نام Motion Photos قرار داده است. تفاوت‌های عمده‌ی این دوقابلیت مشابه، بدین ترتیب هستند:

در مورد به اشتراک‌گذاری Live Photos، کاربر تنها می‌تواند آن را برای دستگاهی با سیستم‌عامل iOS ارسال کند و اگر این تصاویر رابه دستگاهی با سیستم‌عامل اندروید یا روی کامپیوتر شخصی ارسال کنید، نمی‌توانید آن‌ها را به‌صورت متحرک ببینید. البته با استفاده از برنامه‌های جانبی می‌توان از این تصاویر خروجی GIF یا ویدئو گرفت. با اتصال آیفون به مک یا کامپیوتر شخصی نیز می‌توان آن‌ها را به‌صورت ویدئو روی دستگاه مقصد دانلود کرد. گفته می‌شود فیسبوک و اینستاگرام در حال برنامه‌ریزی برای اشتراک‌گذاری تصاویر ضبط شده توسط Live Photos هستند اما مشخص نیست که کاربرانی که از کامپیوترهای شخصی برای مرور فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این تصاویر را مشاهده کنند؟

اما در مورد اشتراک‌گذاری تصاویر Motion Photos، کاربر می‌تواند این تصاویر را به‌صورت تصویر ثابت یا ویدئو با فرمت mp4 ارسال کند. بعلاوه وقتی کاربر در دستگاه گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج خود، این تصاویر را مشاهده می‌کند، می‌تواند هر یک از فریم‌های مدنظر را متوقف کند و عکسی جداگانه از آن تهیه کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید نمایی از تفاوت‌های این دو قابلیت جذاب تماشا کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات