فروش سهام ایران خودرو و سایپا به خودروسازان جهانی؛ شایعه یا واقعیت؟

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فروش سهام ایران خودرو و سایپا به خودروسازان خارجی،خبری بود که در هفته اول بورس در سال ۹۵ سبب تغییر روند فروش سهام این دو شرکت در بازار سرمایه شد. خبر یا شایعه‌ فروش سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات دهان به دهان می‌چرخد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در حالی روند و موج منفی خرید و فروش سهام ایران خودرو و سایپا سرمایه‌گذاران بازار را نسبت به سرمایه‌گذاری در این دو شرکت ناامید کرده بود، با انتشار یک خبر و دو شایعه در بازار روند فروش سهام این دو خودروساز بزرگ خاورمیانه مثبت شد و رونق گرفت.

خبر اعلام معاون وزیر صنعت مبنی بر نهایی شدن قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با شرکای خارجی تا خرداد امسال به همراه دو شایعه تأیید نشده فروش ۲۹ درصد سهام سایپا به سیتروئن و فروش ۱۷ درصد سهام ایران خودرو به فیات سبب لغو صف کشی سهامداران این دو شرکت برای فروش سهام شد.

دو شایعه فروش سهام دو شرکت به خودروسازان جهانی همچنین سبب بازگشت روند خرید و فروش سهام این دو شرکت به مسیر مثبت در بورس شده است. 

هنوز فروش ۲۹ و ۱۷ درصد سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات هنوز از سوی مقامات این دو شرکت و مدیران دولتی تکذیب یا تأیید نشده است.

به نظر شما فروش سهام این دو شرکت به برندهای خودروسازی دنیا چه تأثیری بر کیفیت محصولات این دو شرکت و اعتماد مردم به سایپا و ایران خودرو خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات