قیمت پراید ۱۲ میلیون تومان است نه ۱۹ میلیون

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
قیمت واقعی پراید یکی از مباحث داغ در کشور ماست. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعتراض از قیمت‌گذاری‌های خلاف واقع شواری رقابت اعلام کرد که قیمت واقعی پراید ۱۲ میلیون تومان است و نباید در بازار ۱۹ میلیون تومان به فروش برسد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

جایی نیست که بحث خودرو باشد و حرفی از پراید و قیمت آن به میان نیاید. پراید زمانی که با قیمت ۷ میلیون تومان به فروش می‌رسید نیز خیلی از کارشناسان و خریداران معتقد بودند که قیمت این خودرو غیر واقعی است، چه برسد به این روزها که پراید با قیمت ۱۹ تا ۲۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در این میان که مردم معتقدند پراید حداقل ۳ تا ۴ میلیون بالاتر از قیمت اصلی خود فروخته می‌شود، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو که از بی اعتنایی شورای رقابت به اصناف مرتبط شکایت داشت، اعلام کرد که شورای رقابت قیمت بالایی را برای خودروها اعلام می‌کند در حالی‌که همه می‌دانند قیمت واقعی پراید ۱۲ میلیون تومان است و نباید در بازار ۱۹ میلیون تومان باشد.

امیرارسالان منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به قمت نامناسب خودرو در وضعیت رکود بازار گفت: «قیمت خودرو تابع عرضه و تقاضا است؛ در حال حاضر عرضه خودرو در بازار زیاد و تقاضا کم است ضمن آنکه تولیدکنندگان خودرو نیز کاهش قیمتی را روی خودروها اعمال نکردند.»

منصوری از نحوه‌ی قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت و عدم نظر خواهی این شورا از اتحادیه فروشندگان خودرو پیرامون این مسئله انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه شورای رقابت به تشکل‌های صنفی و نهادهای مردمی شد.

این قیمت بالا در زمان کم بودن تقاضا در حالی است که در دیگر نقاط دنیا وقتی عرضه محصول کمتر از تقاضای بازار می‌شود کارخانه‌های خودروساز اقدام به کاهش قیمت خودرو می‌کنند.

باید دید اوضاع غیرمنطقی قیمت‌گذاری خودرو و پیرو آن بازار بی رونق خودرو، چه زمانی دچار تحول و دگرگونی می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات