شورولت کوروت گرند اسپرت 2017 معرفی شد؛ گزینه‌ی مناسب پیست

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
شورولت کوروت گرند اسپرت جهت رقابت با خودرو‌های بهینه‌ شده برای پیست‌ها اعم از پورشه 911 GT3 RS و فورد موستانگ GT350R، در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی و در تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با کوروت گرند اسپرت با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شورولت، برند کوروت گرند اسپرت را مجددا احیا کرد. نسل هفتم شورولت کوروت با بهینه‌سازی‌های متعدد در بخش‌های مختلف و پسوند گرند اسپرت، خود را به عنوان گزینه‌ی توانمندی برای پیست‌ها معرفی کرده است و در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به انواع دیگر کوروت، می‌تواند توجه علاقه‌مندان به پیست‌ها و مسابقات اتومبیلرانی را به خود جلب کند.

کوروت گرند اسپرت نیز همانند نمونه‌ی استاندارد کوروت از پیشرانه‌ی هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری LT1 بهره می‌برد که توان خروجی معادل ۴۶۰ اسب بخار دارد. شورولت برای ارتقای عملکرد این خودرو تعدادی از سیستم‌های پیشرفته‌ی Z06 را در کوروت گرند اسپرت به کار برده است. سیستم اگزوز فعال، تایر‌های سوپر اسپرت میشلین، چرخ‌های سبک ساخته شده با آلیاژ‌های مخصوص، ترمز‌های برمبو، سیستم تعلیق مغناطیسی جهت کنترل بهتر سواری و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، برخی از تجهیزات به کار رفته در کوروت گرند اسپرت است.

امکان سفارش پکیچ Z07 شامل تایر‌های مناسب‌تر میشلین پایلوت سوپراسپرت ۲ و ترمز‌های کربن-سرامیک نیز در دسترس است. به واسطه‌ی این پکیج، کوروت گرند اسپرت قادر به  تحمل ۱.۲ جی شتاب جانبی خواهد بود. حتی بدون تجهیز به پکیج Z07، این خودرو توان تحمل شتاب جانبی عالی ۱.۰۵ جی را دارد.

طبق آزمایش‌های شورولت در پیست میلفورد جنرال موتورز، کوروت گرند اسپرت مجهز به پکیج Z07 تنها کمتر از یک ثانیه از کوروت ZR1 کند‌تر بود. این در حالی است که قیمت کوروت گرند اسپرت بسیار کمتر از انواع قدرتمند این خودرو اعم از Z06 خواهد بود. 

کوروت گرند اسپرت از تابستان سال جاری در دو نوع کوپه و روباز به فروش خواهد رسید. جعبه‌دنده‌های ۷ سرعته‌ی دستی یا ۸ سرعته‌ی خودکار نیز جهت انتقال توان پیشرانه به چرخ‌ها به کار گرفته خواهند شد. کوروت به نمایش درآمده در تصاویر، نمونه‌ی خاص گرند اسپرت کالکتور ادیشن است که در انتهای سال جاری به فروش خواهد رسید. این خودرو تنها در رنگ و خطوط بدنه و کابین با نمونه‌ی گرند اسپرت تفاوت دارد.

شورولت کوروت گرند اسپرت 2017

در حالیکه کوروت Z06 با پیشرانه‌ی ۶۵۰ اسب بخاری خود قیمتی برابر با ۸۰۳۹۵ دلار دارد، پیش‌بینی می‌شود کوروت گرند اسپرت قیمتی نزدیک به ۶۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.

نظر شما در رابطه با شورولت کوروت گرند اسپرت چیست؟ 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات