کانال‌های خبری با بیش از ۵۰۰۰ عضو در شبکه های اجتماعی باید مجوز بگیرند

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی وزیر ارتباطات، به‌زودی کانال‌های خبری دارای بیش از ۵۰۰۰ عضو در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل تلگرام باید مجوز بگیرند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صحبت‌های اولیه درباره‌ی ساماندهی کانال‌های خبری با بیش از ۵ هزار عضو در شبکه‌های اجتماعی اطلاع داد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ساماندهی کانال‌های خبری بالای پنج هزار اعلام کرد: «با توجه به اینکه مردم باید به اخباری که در این کانال‌ها منتشر می‌شود، اعتماد داشته باشند، تصمیم گرفته شد تا کانال‌هایی که بیش از تعداد مشخص عضو دارند، ملزم به دریافت مجوز شوند.»

واعظی توضیح داد: «بر این اساس وزارت ارشاد موظف به تدوین آیین‌نامه و تشکیل کمیته‌ای در مدت‌زمان یک ماه شده است. در این آیین‌نامه قرار است تعداد اعضای کانال‌های خبری موظف به دریافت مجوز مشخص شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در صحبت‌های اولیه که در این باره صورت گرفته است، کانال‌های خبری که حداقل ۵۰۰۰ عضو دارند باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند. اما با این حال در آیین‌نامه‌ی تدوینی به جزئیات بیشتری اشاره خواهد شد.»

این در حالی است که پیش از این نیز دبیر شورای عالی فضای مجازی از مجوز گرفتن کانال‌هایی که خبری هستند و مجوز سایت خبری از وزارت ارشاد ندارند، سخن به میان آورده بود.

کانال‌های خبری بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان به‌خصوص تلگرام وجود دارند که ضمن زیر پا گذاشتن حقوق نشر مؤلف، نسبت به نشر شایعات و اخبار کذب در جامعه اقدام می‌کنند. نمونه‌ی این خبرها را در انتشار شایعه‌ی فوت برخی از هنرمندان و ورزشکاران مشاهده کرده‌ایم.

یکی دیگر از خبرهای کذبی که در تلگرام دست‌به‌دست شد، خبر تعطیلی پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ بود که هفته پیش در این پیام‌رسان منتشر شد و دست‌به‌دست چرخید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات