کوالکام در کره جنوبی ۸۵۴ میلیون دلار جریمه شد

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان تنظیم قوانین آنتی تراست یا رقابت عادلانه بین کمپانی‌ها، کمپانی کوالکام را به دلیل زیر پا گذاشتن رقابت در تجارت، ۸۵۴ میلیون دلار جریمه کرد.
تبلیغات

سازمان تنظیم آنتی تراست در کره‌ی جنوبی، کمپانی کوالکام را به دلیل آنچه زیر پا گذاشتن رقابت خوانده است، به پرداخت بیش از ۸۵۴ میلیون دلار محکوم کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کوالکام به دلیل روش‌های ناعادلانه در ارائه‌ی گواهی استفاده از فناوری‌های این کمپانی و همچنین فروش تراشه‌های مودم، به پرداخت این جریمه محکوم شده است. کوالکام در واکنش به این موضوع، اعتراض در دادگاه را اقدام بعدی خود خوانده است.

جریمه‌ی ۸۵۴ میلیون دلاری برای کوالکام را باید بیشترین جریمه‌ای خواند که کره‌ای‌ها در مورد یک کمپانی صادر کرده‌اند. از سویی دیگر، با توجه به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، پررونق‌ترین کسب و کار کوالکام که همان ارائه‌ی گواهی استفاده از فناوری‌های این کمپانی است، با چالش بزرگی روبرو شده است.

کره‌ای‌ها اعلام کرده‌‌اند کوالکام از جایگاه خود در بازار سوءاستفاده کرده و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را وادار کرده است تا در کنار خرید مودم‌های ارتباطی این کمپانی، شماری از پتنت‌ها را که اصلا ارتباطی با فروش مودم و فناوری‌های آن نداشتند، خریداری کنند.

کوالکام همچنین با ممانعت از فروش شماری از پتنت‌های خود به رقبایی نظیر اینتل، سامسونگ و مدیاتک که در زمینه‌ی تولید مودم نیز فعالیت می‌کنند، آن‌ها را در معرض پرونده‌های پیگیری سوءاستفاده از پتنت‌ها قرار داده و فروش این کمپانی‌ها را نیز محدود کرده است.

سازمان رگولاتوری کره‌ی جنوبی از کوالکام خواسته است تا مذاکرات با سایر کمپانی‌ها در خصوص ارائه‌ی گواهی فناوری‌هایش را به‌صورت منصفانه انجام دهد و همچنین در مورد توافقات صورت‌گرفته با تولیدکنندگان در خصوص فروش مودم‌های ارتباطی تجدیدنظر کند.

رگولاتوری کره‌ی جنوبی تحقیقات در مورد کوالکام را از سال ۲۰۱۴ و پس از مطرح‌شدن شکایاتی از سوی کمپانی‌های دیگر آغاز کرده است. با این حال این سازمان دولتی اسمی از کمپانی‌های شاکی نبرده است. طی انجام تحقیقات توسط کره‌ای‌ها، اپل، اینتل، مدیاتک و هواوی نقطه نظرات خود را به این نهاد دولتی ارائه کرده‌‌اند.

همان‌طور که اشاره کردیم، کوالکام با رأی صادرشده مخالفت و اعلام کرده است که علاوه بر علت صدور این رأی، در مورد روش محاسبه جریمه نیز سؤالاتی خواهد پرسید.

جریمه‌‌ی کره‌ای‌ها برای کوالکام جزو آخرین جریمه‌هایی است که علیه این کمپانی صادر شده است. در فوریه ۲۰۱۵ نیز کوالکام به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین رقابتی در چین بیش از ۹۷۵ میلیون دلار پرداخت کرد.

باید دید سرنوشت این پرونده به چه شکل رقم خواهد خورد؟ آیا کوالکام حاضر است پتنت‌های خود را در اختیار رقبایی نظیر اینتل و سامسونگ قرار دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات