اتحادیه صنف فناوران پاسخگوی کم‌ کاری گارانتی های معتبر

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته‌ی رئیس اتحادیه صنف فناوران، این اتحادیه پاسخگوی کم‌کاری گارانتی‌های معتبر است و شرکت‌های با بیش از ۵ شکایت از لیست گارانتی حذف می‌شوند.
تبلیغات

محمد مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار زومیت در مورد اعتبارسنجی گارانتی و خدمات پس از فروش کالاهای رایانه‌ای گفت: «ما حدود دو سال است که ممیزی‌های گارانتی را انجام داده و نتایج را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرده‌ایم. خیلی مشتاقیم به نتیجه‌ی دلخواه و مدنظرمان در بحث اعتبار گارانتی برسیم.»

میرمهدی ادامه داد: «در حال حاضر حدود ۴۵ شرکت تأییدیه حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را از طریق ممیزی اتحادیه صنف فناوران تهران به دست آورده‌اند. ما این شرکت‌ها را بررسی، صحت کار آن‌ها را تأیید و به سازمان حمایت معرفی کرده‌ایم. بدین ترتیب این ۴۵ شرکت مورد تأیید سازمان حمایت و اتحادیه هستند.»

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در مورد کمپین کالای اصلی به خبرنگار زومیت اعلام کرد:‌ «به همین خاطر کمپینی با عنوان کالاهای اصیل را در بازار کامپیوتر راه انداخته‌ایم تا مردم را به سمت خرید کالاهای با اصالت در بازار سوق دهیم. یعنی مردم اگر برای خرید کالایی به بازار‌های کامپیوتری مراجعه می‌کنند، با دیدن نماد اصالت، از اصل بودن کالا و مورد تأیید بودن آن اطمینان کسب کنند.»

او اضافه کرد:‌ «بعد از آن نمادی را انتخاب می‌کنیم که تمام کالاهای دارای گارانتی معتبر و مورد تأیید اتحادیه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، این نماد را خواهند داشت. البته این نماد در مراسمی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.»

میرمهدی در مورد نهاد مسئول پاسخگویی شرکت‌های گارانتی به خبرنگار زومیت تأکید کرد: «اتحادیه پاسخگوی اصلی رعایت نکردن اصول گارانتی از سوی شرکت‌های گارانتی معتبر است. نام این شرکت‌های معتبر در سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه قرار دارد. اگر شرکت‌های گارانتی بیش از ۵ شکایت مورد قبول در اتحادیه یا سازمان حمایت داشته باشند؛ نام آن‌ها از لیست گارانتی‌های معتبر حذف‌ می‌شود و به‌طور خودکار نمره منفی می‌گیرند و اجازه فعالیتشان در بازار از بین می‌رود. مردم برای شکایت از این شرکت‌ها می‌توانند به اتحادیه صنف فناوران رایانه مراجعه کنند.»

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به سؤال خبرنگار زومیت مبنی بر اعتراض برخی از شرکت‌ها به دلیل پایین بودن استانداردهای تأیید گارانتی کالاهای رایانه‌ای در اتحادیه، پاسخ داد‌: «برعکس این چیزی که شما نقل می‌کنید، ما بالاترین سطح استاندارد را در نظر گرفته‌ایم و شرکت‌های زیادی به ما در مورد سخت‌گیری و بالابودن بیش از حد سطح استانداردها، گلایه دارند. ما به شرکت‌های گارانتی اجازه نمی‌دهیم بیایند و نام گروه خدمات پس از فروش اتحادیه و اعتبار اتحادیه را مخدوش کنند و خدمات بی‌کیفیتی به مردم ارائه دهند. به همین خاطر از روز اول سخت‌گیری‌های خود را انجام داده‌ایم. از روز اول ۵۰۰ شرکت برای دریافت تأییدیه اتحادیه ثبت نام کردند و ما تنها ۴۵ شرکت را تاکنون تأیید کرده‌ایم.»

میرمهدی در مورد اینکه «آیا نماد گارانتی به معنای یکسان شدن کارت‌های گارانتی است؟»‌ گفت:‌ «کارت گارانتی هر شرکتی متعلق به آن شرکت است و هیچ تشابه اجباری نخواهند داشت. اما نماد گارانتی روی کالاهای شرکت‌های خدمات پس از فروش تأییدشده، نصب خواهد شد. تمام شرکت‌های معتبر باید از این نماد استفاده کنند تا مردم از صحت کالای آن‌ها باخبر شوند. هنگام رونمایی از این نماد با حضور اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی لازم به مردم انجام خواهد شد تا مردم با آشنایی کامل به خرید کالاهای با گارانتی معتبر بپردازند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات