بالمر به اشتباه خود در مورد آیفون اعتراف کرد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر زمانی معتقد بود که آیفون موفقیتی در بازار کسب نخواهد کرد. او اخیرا به اشتباه خود نسبت به این دستگاه اعتراف کرده است.
تبلیغات

زمانی که در سال ۲۰۰۷، استیو جابز، آیفون را معرفی کرد، مدیرعامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر (Steve Ballmer) اظهاراتی را درباره این دستگاه مطرح کرد. او قیمت‌گذاری این دستگاه را به تمسخر گرفت و گفت این دستگاه موفق به جذب مشتریان تجاری نخواهد شد زیرا که این گوشی فاقد صفحه‌کلید فیزیکی با چینش QWERTY است. بالمر معتقد بود که آیفون بدون این نوع صفحه‌کلید، دستگاه مناسبی برای ارسال ایمیل نیست.

اکنون پس از تقریبا ۱۰ سال، بالمر به اشتباه خود اذعان کرده و گفته است که باید زودتر مایکروسافت را وادار به ورود به عرصه تجهیزات سخت‌افزاری می‌کرده است. بالمر  همچنین گفته که پس از اصرار بر طرح سرفیس، هیئت مدیره مایکروسافت چندان روی خوشی به این طرح نشان نداده‌اند. پس از آنکه این شرکت به لطف فروش ضعیف سرفیس آر تی با مشکلات جدیدی روبرو شد، مایکروسافت مجبور شد با وارد کردن سرفیس پرو به معادله، اندکی وضعیت را به نفع خود باز گرداند. بیل گیتس به هیچ عنوان با چشم‌انداز سخت افزاری بالمر موافق نبود و همین مساله موجب تیرگی روابط این دو مدیر سابق مایکروسافت شد. 

iPhone

وی بیان کرده است که ای کاش در آن زمان مدل عرضه سوبسیدی گوشی‌ها از طریق اپراتورها به ذهنم رسیده بود. مردم معمولا به اظهار نظر من در خصوص اینکه آیفون هیچ‌گاه موفق نخواهند شد اشاره می‌کنند. باید بگویم که ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار قیمت بسیار بالایی بود. این نوآوری اپل در زمینه مدل کسب و کارش بود که این قیمت بالا را با سرشکن کردن روی قبض ماهانه‌ی مشترکان اپراتورها دریافت کند و البته در این زمینه نیز موفق عمل کرد.

گذر زمان ثابت کرد که انتقاد اولیه‌ی بالمر از آیفون، هیچ مبنای صحیحی نداشت. بالمر در سال ۲۰۰۷ گفته بود که “ما امروزه دستگاه‌های موبایل مبتنی بر ویندوز بسیار خوبی در بازار داریم.” در حالی که بالمر قابلیت‌های گوشی Motorola Q را به رخ می‌کشید، آیفون رونمایی شد که از نظر بالمر ویژگی برتری نسبت به این دستگاه نداشت. مدیران مایکروسافت به سهل‌انگاری و دست کم گرفتن برتری‌های رابط کاربری مبتنی بر لمس که در آیفون ارائه شده بود ادامه دادند. اتفاقی که هر دو شرکت مایکروسافت و بلک‌بری را هر روز بیش از گذشته از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون راند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات