ورود خودروهای مناطق آزاد به شهرهای دیگر ممنوع شد

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با دستور گمرک جمهوری اسلامی ایران و به‌صورت رسمی، ورود خودروهای مناطق آزاد به داخل دیگر شهرها (حتی به‌صورت موقت) ممنوع شد.
تبلیغات

با توجه به بخش‌نامه‌ی مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود خودروهای مناطق آزاد به داخل کشور، حتی به‌صورت موقت، متوقف شد.

مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای از گمرک‌های مناطق آزاد کشور درخواست کرد ضمن لغو دستورالعمل‌های قبلی در مورد تردد این خودروها به شهرهای دیگر (داخل سرزمین اصلی)، از قبول کردن هرگونه درخواست ورود موقت خودروهای این مناطق به سرزمین اصلی (همه‌ی شهرهای کشور به‌جز مناطق آزاد)، خودداری کنند.

نامه گمرک

دستور مذکور از گمرک جمهوری اسلامی ایران به گمرک‌های منطقه‌های آزاد ارس، اروند، انزلی، قشم، چابهار و کیش ابلاغ شده است. بدین ترتیب تمام دستورالعمل‌های سابق مبنی بر ورود موقت خودروهای پلاک شده در مناطق آزاد به کل کشور، لغو شده است.

بر اساس ماده‌ی ۱۶ آیین‌نامه‌ی راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری؛ وسیله نقلیه‌ای که در مناطق آزاد شماره‌گذاری شده است، می‌تواند پس از تشریفات گمرکی، مجوز تردد موقت در سایر نقاط ‌کشور دریافت کند.

ورود خودروهای خارجی به مناطق آزاد بدون پرداخت حق گمرک انجام می‌شود و قیمت و تنوع خودروهای وارداتی در این مناطق بسیار متنوع است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات