سامسونگ پتنت جدید تلویزیونی با نمایشگر قابل انعطاف را ثبت کرد

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورت رسیدن پتنت جدید سامسونگ به تولید انبوه، شاهد تلویزیون‌هایی خواهیم بود که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را لوله کرده و جابه‌جا کرد.
تبلیغات

مدتی است انتظار می‌رود سامسونگ از تلویزیونی رونمایی کند که مانند یک طومار می‌توان آن را لوله کرد. حال این غول کره‌ای اقدام به ثبت پتنت جدیدی کرده که در آن مشخصات تلویزیونی با نمایشگر قابل‌انعطاف وجود دارد. سامسونگ این پتنت را در هر دو کشور آمریکا و کره جنوبی ثبت کرده که نشان از اهمیت این محصول دارد و احتمال تولید انبوه آن را بالاتر می‌برد.

هنوز مشخص نیست که محصول نهایی چطور در زندگی روزمره کاربران نقش ایفا خواهد کرد؛ اما تحلیلگران انتظار دارند که با عرضه چنین محصولی استفاده از تلویزیون خانگی ساده‌تر شود به‌نحوی‌ که کاربران بتوانند زمانی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنند آن را لوله کرده تا فضای خانه اشغال نشود.

داشتن چنین ویژگی می‌تواند برای کاربران زیادی مفید باشد؛ مخصوصا اگر فضای کافی در منزل خود برای نصب دائم یک تلویزیون با ابعاد بزرگ نداشته باشند. سامسونگ گفته است:

نمایشگرهای قابل‌انعطاف می‌توانند در محصولات مختلفی مانند تلویزیون‌، مانیتور، دستگاه‌های بازی‌های ویدیویی، دستگاه‌های مالتی‌مدیا و محصولات دیگر استفاده شوند. نمایشگرهای به‌کاررفته در این محصولات نیز می‌تواند ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی یا اولِد باشد.

با وجود اینکه ساخت تلویزیونی که بتوان آن را لوله کرد می‌تواند قدم بعدی در پیشرفت تلویزیون‌های خانگی باشد، اما احتمال عرضه نشدن آن را نیز باید در نظر گرفت؛ زیرا سامسونگ تاکنون پتنت‌های زیادی ثبت کرده است اما تنها تعداد اندکی از این پتنت‌ها به تولید انبوه رسیده‌اند.

تلویزیون قابل انعطاف سامسونگ
تلویزیون قابل انعطاف سامسونگ
تلویزیون قابل انعطاف سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات