مدیرعامل بی ام و اصول استراتژی های کلیدی جدید شرکت را اعلام کرد

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اعضای هیئت مدیره‌ی BMW در طول برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس در چند هفته‌ی گذشته، درباره‌ی تغییرات آینده‌ی صنعت خودرو تبادل نظر کردند.
تبلیغات

برای شرکتی مثل BMW، قرار گرفتن در سطوح بالا نسبت به دیگر کمپانی‌ها امتیاز به‌حساب نمی‌آید و مدیریت آن بایستی راهی پیدا کند که نه تنها در سطح بالا بماند بلکه در برخورد با تغییراتی که صنعت با آن مواجه می‌شود، اقتدار خود را حفظ کند.

بسیاری از افراد در پی یافتن نتایج حاصل از جلسات طوفان فکری برگزار شده توسط BMW هستند و اطلاعات کمی در این خصوص منتشر شده است. در مصاحبه‌ای که اخیراً مدیرعامل بی‌ام‌و، هارالد کروگر با خبرگزاری Automotive داشت، اظهار کرد که بی‌ام‌و چهار اصل استراتژی کلیدی جدید را که مبتنی بر آینده‌ی نزدیک است دنبال می‌کند.

استراتژی های بی ام و

بر طبق گزارش‌های منتشر شده، کروگر ۵۱ ساله که در ماه می سال ۲۰۱۵ مدیرعامل بی‌ام‌و شد، چهار جزء کلیدی استراتژی‌های جدید بی‌ام‌و را این طور بیان کرده است: اتوماتیک بودن، اتصال داشتن، برقی بودن و قابلیت به اشتراک گذاشتن. کروگر بیان کرد: "کمپانی ما همیشه با نوآوری‌های فنی‌اش در صنعت پیشرو است. ما در صدد هستیم تا در میان کمپانی‌های فناوری پیشرو بوده و در زمینه‌ی پویایی، خلاق باشیم."

برای این منظور کمپانی BMW در حال امضاء قراردادهای همکاری با چندین شرکت در سراسر جهان از جمله رقبا و دشمنان خود است. برای مثال، BMW به‌همراه دایملر و آئودی شرکای تجاری دپارتمان HERE Maps نوکیا هستند که بدون این همکاری، حتی ویژگی‌هایی همچون رانندگی خودران و اتوماتیک را نمی‌توان انتظار داشت. اگرچه در واقع قرارداد همکاری برای BMW به‌نحوی تصور می‌شود که آن‌ها در حال همکاری با شرکت‌های اینتل و Mobileye به‌منظور توسعه‌ی یک خودروی خودران هستند.

استراتژی های بی ام و

برخلاف دیگر کمپانی‌ها، BMW وجود یک استاندارد را لازم می‌داند، استانداردی که راه‌حل‌های ارائه شده توسط خودروسازهای مختلف را تمیز دهد. در این رابطه، همکاری BMW، اینتل و Mobileye در خصوص رانندگی خودران بر روی یک پلت‌فرم باز به اشتراک گذاشته می‌شود تا این سه شرکت، از تخصص‌های یکدیگر کمک بگیرند.

ویژگی مهم رانندگی خودران برای طرفداران بی‌ام‌و چیزی را به ارمغان می‌آورد که مدت‌هاست منتظر آن هستند: یک طراحی داخلی جدید. کروگر اضافه می‌کند: "اگر شما با یک خودروی خودران اتوماتیک در حال طی مسیر باشید، حتماً به فضای داخلی جدید و اتصالات شبکه نیاز خواهید داشت زیرا ممکن است دوست داشته باشید به تماشای یک فیلم بنشینید." بسیار سخت است که بتوان آنچه برای برند BMW اهمیت دارد را پیش‌بینی کرد اما بایستی به این امید داشت که در آینده آنچه برای طرفداران مهم و دوست‌داشتنی است را از دست ندهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات