آیفون ۶اس به طور رسمی معرفی شد: ‍رنگ رز طلایی، صفحه نمایش با پشتیبانی ازفورس‌تاچ

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
لحظاتی پیش تیم کوک مدیر عامل اپل بر روی صحنه تالار بیل گراهام آمد تا آخرین دستاورد اپل را به میلیون‌ها بیننده در سراسر دنیا نشان دهد. برای اطلاعات بیشتر از آیفون‌ ۶ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

نهمین روز سپتامبر و معرفی نسل جدید آیفون‌های اپل. سال گذشته همین موقع بود که تیم کوک به روی صحنه آمد و با معرفی آیفون‌هایی که  دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ بودند، مسیر حرکت اپل را سمت و سویی تازه بخشید. اکنون بعد از گذشت یکسال شاهد رونمایی نسخه بروز شده از آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاسی هستیم که اولین حضور اپل در دنیای فبلت‌ها و محصولات سایز بزرگ محسوب می‌شد.

بعد از ارایه اطلاعات از موفقیت‌های آیفون در دنیا، نوبت به رونمایی از محصولی که بسیاری منتظر دیدنش بودند رسید.  اپل امسال هم به مانند سال گذشته از تراشه اختصاصی خودش استفاده کرده است. همچنین فناوری تاچ فورس که پیش از این شایعات زیادی از آن به گوش می‌رسید به حقیقت پیوست تا شاهد یک قابلیت ویژه جدید در محصولات اپلی باشیم. همانطور که پیش از این نیز در شایعات اعلام شده بود این فناوری که نسخه جدیدتر و پیچیده‌تر از فورس‌تاچ به کار رفته در اپل واچ است، فورس‌تاچ ۳d نام دارد که در واقع توانایی تشخیص سه حالت فشار انگشت را از تپ و فشار معمولی داراست. این قابلیت به صورت اختصاصی  و برای اولین بار در آیفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت و قابلیت‌های بی شماری را به آیفون اضافه خواهد کرد. از قابلیت‌های جدیدی این تکنولوژی حالت‌های "Peek"  و "Pop"است که کمک می‌کند بتوانید در اپلیکیشن‌های روی منوی صفحه با یک فشار کوچک کارهای مختلفی را انجام دهید. برای مثال در حالت Peek یک منو بدون باز کردن اپلیکیشن باز می‌شود و در حالت Pop اپلیکیشن‌ها به صورت کامل باز می‌شوند. این موضوع خصوصا برای توسعه‌دهندگان بازی و نرم افزار قابلیت‌های بیشمار و جدیدی را به همراه خواهد‌ آورد. 

ابعاد صفحه نمایش در ایفون ۶ اس تغییری نکرده است و ما همچنان با همان صفحه نمایش ۴.۷ اینچی روبرو هستیم. مهمترین تغییر در طراحی اپل واچ اضافه شدن رنگ رزطلایی بدان است. رنگی که پیش از این شایعه شده بود که قرار است صورتی رنگ باشد و البته بی‌شباهت به این رنگ فعلی هم نیست. تغییرات دیگر صورت گرفته در آیفون ۶اس به جنس بدنه آن مربوط می‌شود که از نوعی آلومینیوم محکم‌تر در آن استفاده شده است و قرار است مقاومت بیشتری را در برابر خم شدگی از خود نشان دهد. همچنین بر روی صفحه نمایش نیز لایه محافظ Ion-X که در اپل واچ اسپرت وجود داشت اضافه شده است.

از نظر فنی اپل واچ از نسل جدید پردازشگرهای اختصاصی اپل، یعنی a9 که یک پردازشگر  ۶۴ بیتی است در قلب خود بهره می‌برد. 

در حال بروزرسانی ... 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات