همگام با پیشروان: ساختمان‌‌‌های آینده را شما شکل خواهید داد

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
تا چه اندازه به معماری بنایی که در آن زندگی می‌‌‌کنید اهمیت می‌‌‌دهید؟ آیا معماران امروزی به اندازه‌‌‌ی کافی به نظر و زیبایی شناسی شما در ساخت بناهای خود توجه می‌‌‌کنند؟ البته در طول تاریخ معماری گردهم آوردن نظر و خواست مردم و طرح‌‌‌های جدید معماران همواره یکی از مشکلاتی بوده که مانع از دستیابی افراد به سرپناه و خانه دلخواه خود می‌‌‌شده است.
تبلیغات

توجه به معماری در ساخت ساختمان‌‌‌ها یکی از اصولی است که مدتها است در کشور ما مورد فراموشی قرار گرفته است. متاسفانه بحران اقتصادی که کشورما با آن روبرو است حتی تهیه‌‌‌ی مسکنی قابل سکونت را برای بسیاری از افراد به خصوص جوانان به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده است. حال با توجه به این مشکلات توجه به معماری خانه‌‌‌ای که قرار است بیشتر عمر خود را در آن به سر ببریم به مساله‌‌‌ای فرعی و بی اهمیت بدل می‌‌‌شود.

اما حقیقت این است که حتی در زمان‌‌‌هایی که افراد با محدودیتی مواجه نیستند، در دوره‌‌‌هایی معماری با خواست مردم فاصله گرفته و بعضا دست به طراحی بناهایی عجیب و حتی نابهنجار می‌‌‌زند یا دچار تکراری بی روح می‌‌‌شود که روح زندگی را از بنا دور می‌‌‌کند.

برای بسیاری از ما استفاده از سیمان و شیشه یا سنگ برای بنا و زوایای خشک قائمه به عنصری تکراری در طراحی خانه‌‌‌ها تبدیل شده است که جدای از کسل کنندگی، حس زندانی بودن را به افراد ساکن القا می‌‌‌کند. اما چه می‌‌‌شد اگر در طراحی چنین خانه‌‌‌هایی کمی بیشتر به نیازهای مشتری و حس زیبایی او توجه می‌‌‌شد و معماران می‌‌‌توانستند با فراغ بال و بدون ترس از شکست طرح خود به ساخت بناهایی بپردازند که نه تنها ساکنین را راضی نگه دارد بلکه نوآوری و زیبایی خاص خود را نیز داشته باشد تا افرادی که عمری را در کنار آن زندگی می‌‌‌کنند لذت زندگی در بنایی نوآورانه و زیبا را بچشند.

حقیقت این است که امروزه به کمک ابزارهای الکترونیکی که هر یک از ما به آن‌‌‌ها دسترسی داریم و البته شبکه‌‌‌های اجتماعی می‌‌‌توان به سادگی هر چه تمام نیازهای مشتری و فهم و خواست او نسبت به طراحی هر محصولی را سنجید تا بتوان با اصلاح طرح‌‌‌های نوآورانه و نزدیک کردن آن به خواست عمومی محصولی طراحی کرد که ضمن نوآوری، در عرصه‌‌‌ی فروش نیز موفق عمل کند.

این همان مفهومی است که آقای کوشنر می‌‌‌خواهد در این ویدیو ما را با آن آشنا کند، پس در ادامه با ما باشید.

بارگیری

پیشنهادها و نظرات خود را از طریق بخش نظرات یا ایمیل شخصی بنده با من در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات