ساتیا نادلا: نسل خودکار تا 10 سال آینده منقرض خواهد شد

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شبکه خبری ABC اخیرا با مدیرعامل مایکروسافت به گفت‌و‌گو نشسته است، گفت‌و‌گویی که اگرچه کوتاه بود اما حاوی نکات جالب توجهی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نادلا قبل از انتخاب شدن به مدیرعامل، 20 سال از سابقه‌ی کاری خود را در مایکروسافت سپری کرده و روند رشد و بزرگ‌شدن مایکروسافت را از نزدیک لمس کرده است. وی با آگاهی از ساختار قدیمی مایکروسافت، رهبری این کمپانی را به عهده گرفت. مایکروسافت با کنفرانسی که در این ماه برگزار کرد، محصولات جدید و آخرین بروزرسانی‌ها را ارائه داد. نادلا پس از این رویداد، تحولی بزرگ را در تاریخ مایکروسافت به ثبت رساند.

اخیرا نادلا با مصاحبه‌ای که در شبکه‌ی خبری ABC داشت، پیش‌بینی‌های جالبی را ارائه کرده است. او 8 ساعت از روز را می‌خوابد، اما چگونه برای باقی کارهایش وقت پیدا می‌کند؟ طبق پیش‌بینی‌های نادلا، برخی از محصولات به عمر خود پایان می‌دهد و به زودی به تاریخ می‌پیوندند.

سئوال‌هایی که شبکه ABC مطرح کرد، به این شکل است:

کدام یک از تکنولوژی‌هایی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم در یک دهه آینده قابل استفاده نخواهند بود؟ نادلا بلافاصله به خودکاری که هر روزه از آن استفاده می‌کنیم، اشاره کرد. به عقیده‌ی او خودکار محصولی خواهد بود که در آینده به موزه‌ها انتقال می‌یابد.

"دونالد برادمن" بازیکنِ معروف کریکت اهل استرالیا، شخص محبوب نادلا است و دوست داشت برای مدت کوتاهی جای دونالد بود. نادلا همچنین به نیکولا تسلا و تیم کوک اشاره کرد.

به نظر می‌آید مدیرعامل‌های موفق توانایی عجیب و غریبی دارند تا از پس هر کاری بر بیایند! اگر چه ۲۴ ساعت روزانه زندگی آن‌ها نیز همانند هر انسان عادی دیگری می‌گذرد؛ با این حال، هیچ کسی نمی‌تواند مانند آن‌ها پیگیر کارهایش باشد. مدت خواب جزو عوامل مهم برای موفقیت بهتر در زندگی است، زیرا استراحت کافی پیش‌زمینه‌‌ی ذهنی بهتری را برای انجام کارها فراهم می‌کند. نادلا هم معتقد است برای عملکرد بهتر ذهن‌اش باید استراحت کافی را داشته باشد و 8 ساعت از روز را در خواب سپری می‌کند.

نادلا "مایکروسافت آفیس" را بعنوان محصولی که بدون آن نمی‌تواند زندگی کند، اشاره کرد.

شاید برای همه ما به پایان رسیدن عمر خودکارها غیرقابل تصور است! آیا روزی می‌رسد که تبلت‌ها تنها محصولات جایگزین برای خودکار خواهند بود؟  یا روزی خواهد رسید که دوباره به قلم‌های جوهری خود باز می‌گردیم؟ احتمالا خودکارها محصولی خواهد بود که نسل آینده هیچ تجربه‌ای را  با آن‌ نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات