ابزار Glary Utilities در تعمیر و نگهداری سیستم به شما کمک می‌کند

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
مطالعه 7 دقیقه
تعمیر و نگهداری از کامپیوتر یکی از کار‌های خسته کننده و سختی است که اغلب افراد سعی می‌کنند آن را به وقت دیگری موکول کنند.
تبلیغات

اغلب در زمانی که سیستم کند می‌شود یا با مشکلی مواجه شود، مجبور به انجام تعمیر سیستم خواهیم شد. اگر ۵۰۰ آیکون بر روی دسکتاپ خود دارید و زمان بوت سیستم شما ۱۰ دقیقه طول می‌کشد! مطمئن باشید که برنامه Glary Utilities برای شما ساخته شده است.

آخرین نسخه این نرم‌افزار شامل تغییرات و بهبود‌های زیادی از جمله پشتیبانی از ویندوز 8، ظاهر و طراحی کاملاً جدید و جذاب‌تر است. در ادامه مطلب این نسخه جدید را در ویندوز 8 آزمایش خواهیم کرد، البته انتخاب ویندوز 8 بی‌دلیل نیست، چرا که این نسخه ویندوز نیاز مبرمی به این ابزار دارد.

برنامه Glary چیست؟

به طور خلاصه، برنامه Glary یک ابزار قدرتمند و خودکار در پاک‌سازی، تعمیر و نگهداری آسان‌تر سیستم برای کاربران عادی است. به جای نصب کردن چند برنامه که ممکن است دارای ابزار مخرب باشد یا نباشد یا اینکه خدایی نکرده به تنظیمات پیکربندی سیستم شما آسیب وارد کند، برنامه Glary را باز می‌کنید، سپس با انجام چند کلیک متوجه خواهید شد که همه چیز در سیستم شما بهتر عمل می‌کند. هدف برنامه Glary نگهداری و تعمیر کامپیوتر به وسیله وظایفی خودکار در پس‌زمینه سیستم شما است. باید اعتراف کرد که این برنامه وظیفه خود را به خوبی می‌شناسد و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. به‌خصوص ابزار‌های تعمیر برنامه‌ریزی شده این نر‌م افزار بسیار بهتر از سایر رقبا عمل می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی Glary شامل پاک‌کننده ریجستری، یکپارچه‌سازی هارد درایو، حذف نرم‌افزار‌های جاسوسی، ابزار‌هایی برای حریم خصوصی و مدیریت راه اندازی سیستم است. همه این ابزار دارای 118 مگابایت حجم است که شما می‌توانید برای سیستم عامل ویندوز دانلود کنید. برنامه Glary دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که در ارائه بعضی ویژگی‌ها همچون ابزار‌های حریم خصوصی و پشتیبانی فنی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب قصد داریم نسخه پولی یا Pro را مورد بررسی قرار دهیم.

Glary-Utilities-One-Click-Maintenance

مجموعه ویژگی‌های اصلی این برنامه click Maintenance نام‌گذاری شده است. زمانی که شما Glary را باز می‌کنید با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ و بزرگ با همین اسم، برنامه Glary به صورت خودکار شما را به سمت چند ابزار پایه‌ای و مناسب برای پاکسازی سیستم هدایت می‌کند: این ابزار ریجستری سیستم شما را پاکسازی می‌کند، میانبر‌های ایجاد شده را تعمیر می‌کند، به دنبال ویروس‌ها یا نرم‌افزار‌های جاسوسی می‌گردد، فایل‌های موقتی که ممکن است فضای هارد دیسک شما را اشغال کرده باشند را پاک خواهد کرد و در نهایت به شما اجازه خواهد داد تا لیست برنامه‌های استارت‌آپ سیستم را بازبینی یا در آن‌ها تجدید نظر کنید.

این ویژگی‌ها بسیار مفید هستند و در مدت زمانی کوتاه تفاوت زیادی را در نحوه عملکرد سیستم به وجود می‌آورند. برای بسیار از کاربران شاید این تنها مجموعه ابزاری خواهد بود که در تعمیر و نگهداری سیستم خود به آن نیاز پیدا خواهند کرد. برنامه Glary دارای چند ابزار مفید است که برخی از آن‌ها حتماً به کار شما می‌آیند و به شدت کاربردی هستند.

ویژگی‌های کلیدی

  • تعمیر و نگهداری سیستم تنها با یک کلیک (Click Maintenance)
  • مدیریت استارت‌آپ سیستم (Startup Manager)
  • پاکسازی ریجستری (Registry Cleaner)
  • جستجوگر برنامه‌های جاسوسی (Spyware Scanner)
  • ابزار رمزگذاری و حریم شخصی (Privacy and Encryption Tools)
  • تمیزکننده درایو (Drive Cleaner)
  • یکپارچه‌ساز حافظه (Hard Drive Defragmenter)

ظاهر و رابط کاربری

ظاهر برنامه Glary بسیار شبیه به مترو در ویندوز 8 شده است و به صورت تمام صفحه اجرا می‌شود. این برنامه دارای ظاهری زیبا و یکدست، رنگ‌های آبی و سفید ملایم و طراحی معقول است. ظاهر جدید و طراحی یکپارچه این برنامه گامی بزرگ در بهبود و پیشرفت Glary محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد گشت گذار بین بخش‌های مختلف بسیار ساده‌تر شده است.

Glary-Utilities-Advanced-Tools

ابزارها

اگر دوست دارید لیستی از ابزار‌های موجود در برنامه Glary را مشاهده کنید، به تب Advanced Tools بروید. ابزار‌های موجود در برنامه Glary به بخش‌های جداگانه تقسیم شده‌‌اند: برای مثال بخش "drivers" دارای لیستی از چند ابزار مربوط به حافظه است ("backup"، "restore" و "uninstall").

در کل 38 ابزار در برنامه Glary در اختیار شما قرار خواهد گرفت، بررسی همه این موارد فراتر از محدوده این مقاله است، بنابراین به صورت مفید و مختصر در مورد برخی ابزار‌ها که مفید و کمک‌کننده هستند و احتمالا شما می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید صحبت خواهیم کرد.

File Encrypter

Glary-Utilities-Encryption-448x500

رمزنگاری یا Encryption یک ابزار قدرتمند و کاربردی در سیستم‌های کامیپوتری است که اکثر افراد مقدار اهمیت آن را هنوز درک نکرده‌اند و از آن‌ استفاده نمی‌کنند. این سیستم مدرن رمزگذاری اطلاعات، از کامپیوتر شخصی شما را به صورت ایمن محافظت می‌کند و بسیار بعید است که قابل رمزگشایی باشد.

این ابزار از مجموعه Glary، فایل‌های حساس و مهم شما را رمزنگاری می‌کند. از اظهارنامه‌های مالیاتی گرفته تا عکس‌ها و فیلم‌های شخصی شما. قطعا رمزگذاری بر روی فایل‌ها برای برخی افراد بسیار مفید و کاربردی است و برنامه Glary نیز به همین منظور اینچنین ابزار با ظاهری ساده را توسعه داده است. در گذاشتن رمز بر روی فایل‌های خود مطمئن شوید که از یک رمز مناسب استفاده کرده‌اید و هیچگاه آن را فراموش نکنید. البته قابل ذکر است که قابلیت رمزگذاری و ابزار‌های حریم شخصی جزیی از نسخه پولی این برنامه است و نسخه رایگان این دو ابزار را شامل نمی‌شود.

توجه: اگر شما نیاز به یک ابزار قدرتمند برای امنیت و رمزنگاری دارید، برای مثال اگر اطلاعات مشتریان خود را نگه‌داری می‌کنید، از ابزار‌های منبع باز مانند TrueCrypt، به این منظور استفاده کنید.

Hard Drive Defragmenter

Glary-Utilities-Defragment

یکی از عوارض جانبی نحوه ذخیره شدن اطلاعات بر روی هارد دیسک می‌تواند پخش شدن یک قطعه از فایل در سراسر هارد دیسک و کند کردن برخی از عملیات‌های پایه‌ای کامپیوتر شما باشد. برنامه کاربردی Glary دارای یک ابزار، برای یکپارچه سازی هارد درایو شما است. این ابزار در هارد شما جستجو می‌کند و اینگونه فایل‌های پخش شده را دوباره بازسازی می‌کند. البته ممکن است اینکار چند ساعت زمان ببرد، اما از آن طرف می‌تواند تأثیر شگرفی در سرعت دستگاه شما بگذارد.

در آزمایشی که ما انجام دادیم، دفرگ کردن هارد دیسک تأثیر بسیار مثبتی در سرعت باز شدن فایل‌های ویدیویی بزرگ گذاشت، گرچه ممکن است انجام اینکار نتایج متفاوتی در پی داشته باشد. ابزار های زیادی برای یکپارچه سازی و دفرگ کردن هارد دیسک وجود دارد، اما بهتر این است که مجموعه این ابزار کاربردی را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

Drive Cleaner

Glary-Utilities-Drive-Cleaner

در کنار عدم یکپارچکی، مشکلاتی دیگری نیز ممکن است دست بر گلوی هارد دیسک‌های مدرن امروزی بگذارد و انجام کار آن را با دشواری همراه کند. بسیاری از افراد فایل‌ها و اطلاعات خود را به صورت صحیح ذخیره سازی نمی‌کنند و این باعث می‌شود که در طول زمان درایو ها پر از فایل‌هایی با اندازه کوچک شود و یا کاربر اصلاً به فایل‌های موقت خود، پوشه‌های خالی، میانبرهای بی‌استفاده و غیره توجهی نکند. این ابزار پاک‌کننده دیسک به راحتی در تمام درایو‌های شما جستجو انجام می‌دهد و تمام این مواردی که ذکر شد را از بین می‌برد و فضای بیشتری را برای اطلاعات مفید باز می‌کند.

در آزمایشی که ما از این ابزار به عمل آوردیم، ابزار پاک‌کننده دیسک (Drive Cleaner) توانست 220 مگابایت فضا را خالی کند، اما در بعضی موارد این ابزار می‌تواند فضای بسیار بیشتری را از شر اینگونه فایل‌ها آزاد کند. البته با آمدن  حافظه‌های جدید اهمیت اینچنین ابزاری همچون گذشته حس نمی‌شود اما هنوز برای سیستم‌های قدیمی بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

ارزش امتحان را دارد؟

Glary یکی از آن ابزار‌هایی است که همه افراد باید بر روی کامپیوتر خود داشته باشند، یکی از دلایل این ادعا، وقت گیر بودن و طاقت فرسا بودن تعمیر و نگهداری از سیستم است که با استفاده از این برنامه شما و سیستم شما به روال عادی خود باز خواهید گشت. در آخرین بررسی‌هایی که ما از این برنامه انجام دادیم متوجه شدیم که برنامه Glary واقعاً انعطاف پذیر، مفید و کاربردی است و با قابلیت‌های خود می‌تواند کامپیوتر شما را از این رو به آن رو کند. تمام ابزار موجود در این برنامه به کار شما می‌آیند اما برخی از آن‌ها دارای اهمیت بیشتری هستند و جزو ویژگی‌های اصلی این برنامه نیز محسوب می‌شوند.

برنامه Glary بسیار عالی و کاربردی است ودلیلی برای دانلود نکردن و استفاده از آن وجود ندارد، مخصوصاً اگر با کامپیوتر خود به مشکل خورده‌اید. هم‌اکنون این برنامه از این لینک دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات