ساخت معجون‌ها و نوشیدنی های مورد علاقه‌تان را به روبات بسپارید!

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
چه اتفاقی می‌افتاد اگر چای ریختن و درست کردن نوشیدنی‌های مختلف را نیز به دست فناوری‌های نوین امروزی می‌دادیم
تبلیغات

مهندسی به نام Yu Jiang Tham چنین دستگاهی را ابداع کرده است تا این یک کار نیز از دوش دوستداران فناوری‌های روز برداشته شود. او این ماشین را به کمک اجزای یک چاپگر سه بعدی و اجزای برخی دیگر از وسایل ساخته است. این ماشین که می‌تواند نوشیدنی‌های متنوعی را تهیه کند قادر است تا 5 بطری مختلف را به کار بگیرد. اگرچه این 5 بطری در قیاس با 15 بطری که دستگاه Bartendro ارائه می‌دهد محدود به نظر می‌رسد اما با توجه به قیمت 3,699.99 دلاری آن دستگاه متوجه می‌شوید که این ابزار جدید چندان هم بد نیست، چرا که کل هزینه‌ی ساخت آن چیزی حدود 180 دلار شده است.

به‌روزرسانی: ربات بارتندرو شکست خورد و فعالیت آن به پایان رسید.

درون این ماشین از تعدادی از پمپ‌های دودی استفاده شده است، این پمپ‌ها مشابه مری یا روده‌ی شما با انبساط و انقباض خود ماده‌ی درون خود را به جلو می‌رانند. به کمک این پمپ‌ها می‌توان مایع را از مخازن (که در اینجا می‌تواند بطری‌های حاوی نوشیدنی‌ها باشد) کشیده و به لیوان شما هدایت کنند.

اما هر بدنی نیاز به مغزی دارد تا هدایت آن را تحت کنترل بگیرد، مغز این دستگاه نیز بسیار ارزان تمام شده است و از میکروکنترلر‌های Arduino Nano در آن استفاده شده است که می‌توان به کمک یک رابط کاربری مبتنی بر شبکه آن را از طریق اینترنت نیز کنترل کرد، بنابراین شما می‌توانید از هرجایی که هستید دستور تهیه‌ی نوشیدنی مورد علاقه خود را بدهید تا وقتی رسیدید خانه نوشیدنی مورد علاقه تان برای میل کردن آماده باشد.

اگر شما هم به ساخت چنین دستگاهی علاقه‌مند شدید می‌تواند تمامی نقشه‌ها و طرح‌های آن را از این آدرس مشاهده و دریافت کنید. هرچند در نگاه اول ساخت چنین چیزی چندان آسان به نظر نمی‌رسد اما با صرف کمی حوصله و علاقه کافی می‌توانید یکی از این دستگاه‌ها را در خانه‌ی خود داشته باشید. البته کم نیستند کسانی که روش‌های سنتی را به چنین روش‌های پردردسری ترجیح دهند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات