4 اپلیکیشن برای تبدیل گوشی اندرویدی به گلکسی اس 5

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
امکانات رابط کاربری گلکسی اس ۵ نظر شما را به خود جلب کرده؟ با این ابزارها امکانات مشابه را به دیگر گوشی‌های اندرویدی اضافه کنید.
تبلیغات

پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی اس 5 هم مثل رقبای جدی خود یعنی اکسپریا Z2 سونی یا اچ‌تی‌سی وان M8 نقاط ضعف و قوتی دارد. سخت‌افزار و صفحه نمایش عالی گوشی بدون بهره‌مندی از نرم‌افزار کارآمد بی‌فایده خواهد بود لذا سامسونگ سعی کرده نرم‌افزارهای اصلی گوشی ظاهر و کارآیی خوبی داشته باشند. در ادامه‌ی مطلب با 4 اپلیکیشن اندرویدی آشنا می‌شویم که برای تبدیل گوشی‌های دیگر به گلکسی اس 5 طراحی شده‌اند.

4 اپلیکشنی که معرفی می‌کنیم، گوشی‌ اندرویدی را از نظر قابلیت‌ها تا حدی به پرچم‌دار جدید سامسونگ تبدیل می‌کنند ولیکن توجه داشته باشید که هر سازنده برای گوشی خود نرم‌افزارهای ویژه‌ای در نظر می‌گیرد و آنها را بهینه می‌کند. به این ترتیب ممکن است در بررسی‌ها و بنچ‌مارک‌ها، نرم‌افزارهای اصلی سازنده بهینه‌تر و سریع‌تر از دیگر نرم‌افزارها باشند.

نرم‌افزار حسگر ضربان قلب

روی بدنه‌ی پشتی گلکسی اس 5 حسگر ضربان قلب قرار داده شده تا در اپلیکشن‌هایی مثل S Health برای بررسی سلامت شخص به کار گرفته شود. همان طور که در بررسی زومیت از این تلفن هوشمند مشاهده کردیم هم عملکرد این حسگر قابل قبول بود.

galaxy-s5-heart-rate-sensor

در سایر گوشی‌ها می‌توان از نرم‌افزاری به نام Runtastic Heart Rate استفاده کرد. این اپلیکیشن از حسگر دوربین برای اندازه‌گیری تپش قلب استفاده می‌کند. باور کنید یا نه، عددی که این اپ گزارش می‌کند تفاوت زیادی با آنچه حسگر ضربان قلب گلکسی اس 5 محاسبه کرده ندارد!

فوکوس بعد از عکاسی

هر دو گوشی گلکسی اس 5 و اچ‌تی‌سی وان M8 می‌توانند پس از عکاسی، فوکوس را تغییر دهند. اچ‌تی‌سی از یک دوربین تشخیص فاصله برای تنظیم فوکوس استفاده می‌کند اما سامسونگ همه‌ی کارها را از طریق نرم‌افزار خود صورت می‌دهد. پس جای تعجب نیست که نرم‌افزاری مشابه اپلیکیشن دوربین سامسونگ چنین کاری را انجام دهد.

lensblur-googlecamera

نرم‌افزار دوربین گوگل یا Google Camera که اخیراً برای سیستم عامل اندروید 4.4 و جدیدتر عرضه شده، ابزاری به نام Lens Blur دارد. با این ابزار می‌توان میزان مات بودن پس‌زمینه را تنظیم کرد.

حالت شخصی

شاید اسناد و عکس‌های خصوصی یا خانوادگی داشته باشید که مطمئناً دوست ندارید دیگران به آن دسترسی داشته باشد. با استفاده از Private Mode یا حالت شخصی می‌توان محتوایی که به عنوان شخصی علامت‌گذاری شده را از دید دیگران پنهان کرد. برای دیدن این اطلاعات باید حالت شخصی را فعال کرد که از طریق حسگر اثر انگشت یا با وارد کردن رمز عبور و پین کد صورت می‌گیرد.

App Lock هم یکی از نرم‌افزارهای رایگان اندروید است که قابلیت‌هایی شبیه Private Mode پرچم‌دار سامسونگ دارد. با این نرم‌افزار می‌توان دسترسی به برخی نرم‌افزارها، تغییر تنظیمات سیستم عامل، حذف نرم‌افزارها، پاسخ به تماس‌ها و دیگر فعالیت‌ها را محدود کرد.

app-lock-android

می‌توان برای قفل شدن محتوای شخصی از حالت زمانی یا مکانی استفاده کرد تا در زمان یا مختصات جغرافیایی خاصی در دسترس قرار بگیرند. قابلیت Vault هم برای مخفی کردن عکس‌ها و ویدیوها کاربرد دارد.

در نهایت تنظیم پروفایل‌های کاربری جهت استفاده کودکان، مهمان یا دوستان هم امکان‌پذیر است.

حالت کودکان

Kid Mode یا حالت ویژه‌ی استفاده‌ی کودکان در گلکسی اس 5 هم برای محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها در نظر گرفته شده است. البته در کنار محدودیت‌ها، ظاهر سیستم عامل یعنی آیکان‌ها و تصویر پس‌زمینه هم برای استفاده توسط اطفال تغییر می‌کند و کودکانه می‌شود.

در تبلت‌های اندرویدی که از نسخه‌ی 4.3 به بعد اندروید بهره می‌برند، قابلیت ایجاد پروفایل‌های ویژه‌ی کودکان وجود دارد ولی برای گوشی‌ها چنین قابلیتی در نظر گرفته نشده است. اپلیکیشن App Lock که قبلاً به آن اشاره شد قابلیت قفل کردن انواع محتوا و تنظیمات سیستمی را دارد اما والدین بهتر است به نرم‌افزار Kid Mode که توسط Zoodles عرضه شده هم نگاهی بیاندازند.

این نرم‌افزار با بیش از 10 میلیون دانلود، یک نرم‌افزار رایگان و پرطرفدار برای کنترل کودکان است. امکان خرید نسخه‌ی کامل نرم‌افزار هم در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است. علاوه بر محدود کردن دسترسی به برخی نرم‌افزارها، بازی‌ها و نرم‌افزارهای ویژه‌ی کودکان هم در Kid Mode وجود دارد. به عنوان مثال Paint Tool ابزاری برای نقاشی، کاری که معمولاً کودکان علاقه‌ی زیادی به آن دارند. این نرم‌افزار هم مثل گلکسی اس 5 ظاهر سیستم عامل را به شکلی کودکانه تغییر می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات