تبلت جدید Yoga 10 HD+ لنوو با مجموعه نرم‌افزاری DOit ویژه‌ی وسایل همراه معرفی شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی لنوو از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پی‌سی در دنیاست که در سال‌های اخیر با توجه به رشد بازار وسایل همراه، سعی در تولید گوشی‌ها و تبلت‌های خوب با قیمت اقتصادی کرده تا از این بازار هم سود زیادی نصیب خود کند. یکی از تبلت‌های جالب لنوو که طراحی خلاقانه‌ای دارد، Yoga است. سخت‌افزار یوگا حالا کمی قدیمی به نظر می‌رسد، لذا سازنده آن، سخت‌افزار پیشرفته و خوبی برای به روز کردن آن در نظر گرفته و نسخه‌ی جدید آن را در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی نموده که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

یوگا 10، تبلتی است که سال گذشته در نیویورک رونمایی شد و کمی بعد روانه‌ی بازار گشت. یکی از انتقادات جدی در مورد این تبلت سخت‌افزار نسبتاً ضعیف آن بود، بنابراین امسال در کنگره‌ی جهانی موبایل، سخت‌افزار یوگا به خوبی ارتقا پیدا کرده است.

نسخه‌ی جدید یک تبلت 10 اینچی به قیمت 349 دلار است که پردازنده‌ی سریع‌تری هم دارد. مدل پردازنده S400 کوآلکام است، یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز، شاید این مدل برای صفحه نمایشی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل کمی ضعیف به نظر برسد ولیکن یک پردازنده‌ی امروزی است و توانایی بالاتری نسبت به پردازنده‌ی 4 هسته‌ای یوگای قدیمی دارد و از همه مهم‌تر اینکه به راحتی تصاویر فول‌اچ‌دی را رندر می‌کند.

با پردازنده‌ی جدید احتمالاً می‌توان یوگا را در برابر رقبای خوب و باکیفیتی مثل نسخه‌ی دوم نکسوس 7 و کیندل فایر HDX آمازون قرار داد. در کنار پردازنده‌ی جدید از 2 گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده است. توجه کنید که پردازنده‌ی یوگای قبلی، یک مدل 4 هسته‌ای از MediaTek بود و کارایی مطلوبی نداشت.

همان‌طور که اشاره شد، رزولوشن صفحه نمایش 1920 در 1200 پیکسل است، به عبارت دیگر تراکم پیکسلی 220 پیکسل در اینچ را ارایه می‌کند.

ویژگی اصلی یوگا یعنی باتری، در یوگای جدید هم دیده می‌شود، بنابراین صفحه نمایش قادر است در زوایای 30 تا 80 درجه‌ی عمودی قرار بگیرد. همان بدنه‌ی آلومینیومی و پلاستیکی را در آن شاهده هستیم. در ضمن باتری برای 18 ساعت کارکرد تبلت کافی است چرا که این تبلت به یک باتری بزرگ 9000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

lenovo-yoga-10-hd2

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری Yoga 10 HD+ دوربین پشتی 8 مگاپیکسل، دوربین جلوی 1.6 مگاپیکسل، پورت micro USB، بلوتوث و WiFi است. فضای ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایت است که با بهره‌گیری از شکاف کارت حافظه‌ی microSD بیشتر هم می‌شود.

این تبلت از اتصال مخابراتی نسل سوم یا 3G هم پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل این تبلت اندروید 4.3 خواهد بود اما لنوو در ادامه آن را به کیت‌کت ارتقا می‌دهد.

DOit مجموعه‌ای برای به اشتراک‌گذاری، سینک کردن، محافظت و مدیریت اطلاعات

در کنار یوگای جدید، مجموعه‌ی نرم‌افزاری به نام DOit هم معرفی شده که شامل 5 اپلیکیشن برای به اشتراک‌گذاری ساده‌تر، سینک یا همگام‌سازی کردن اطلاعات، محافظت و مدیریت اطلاعات کاربرد می‌شود. این مجموعه روی وسایل همراه مثل گوشی و تبلت قابل استفاده است.

lenovo-yoga-10-hd3

لیو یون نایب رئیس کمپانی لنوو می‌گوید: ما با ترکیب گوشی‌ها و تبلت‌های قدرتمند و زیبای خود با نرم‌افزارهای کارآمدی که به همراه آن عرضه کرده‌ایم، استفاده از محصولات را بسیار ساده کرده و آنها را با تقریباً هر ابزار دیگری که جهت به اشتراک‌گذاری و سینک کردن اطلاعات به کار می‌رود، سازگار نموده‌ایم.

مجموعه نرم‌افزاری DOit شامل اپلیکیشن‌های زیر می‌شود:

  • SHAREit: برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و نرم‌افزارها با دیگر ابزارها و یا گروهی از ابزارهای دیگر
  • SECUREit: نرم‌افزار امنیتی برای محافظت وسایل همراه در برابر ویروس‌ها، اسپم‌ها و سایر مخرب‌ها
  • SYNCit: نرم‌افزاری جهت تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبانی از تماس‌ها، پیامک‌ها و لیست ارتباطات روی فضای ابری
  • SNAPit Camera: کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند عکاسی کرده و به ویرایش عکس‌های گرفته شده بپردازند، بخش‌های اضافی را حذف کنند و حتی تصاویر متحرک با فرمت GIF بسازند.
  • SEEit Gallery: این نرم‌افزار با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، عکس‌ها را به دسته‌‌های مختلف تقسیم کرده و در پوشه‌های جداگانه مرتب می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات