زوم‌گیم: با Spartan Wars به دوران کهن یونان بروید

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیریت و ساخت و ساز بازی در دوران کهن، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین انواع روایت داستانی و ساختار گیم‌پلی در بیشتر بازی‌های سبک استراتژیک پلتفرم‌های موبایل شده است. بازی Spartan Wars از شرکت Tap4Fun، عنوانی است که امروز در زوم‌گیم به معرفی آن می‌‌پردازیم.
تبلیغات

پیش‌تر در زوم‌گیم بازی دیگری از این شرکت به نام King’s Empire را معرفی کردیم که از ساختار هنری، گرافیک فنی و گیم‌پلی پیچیده و قدرتمندی برخوردار بود. ظاهرا شرکت Tap4Fun استعداد خوبی در پیاده‌سازی سبک استراتژیک به شکل قابل قبول بر بستر پلتفرم‌های موبایلی دارد و این موضوع را نه‌تنها با King’s Empire، بلکه با بازی دیگرشان به نام Spartan Wars تا حد زیادی ثابت کرده است.

ساختار Spartan Wars تا حد زیادی شبیه به بازی قبل است، با این تفاوت که جلوه‌های بصری و به‌طور کل، آیتم‌های استفاده شده در بازی متفاوت هستند. داستان بازی به دوران کهن و زمان مردمان شجاع اسپارتان در سرزمین‌های یونان و مقدونیه باز می‌گردد. بازی در قرن هفتم پیش از میلاد مسیح اتفاق می‌افتد و ظاهرا هرج و مرجی این سرزمین‌ها را فرا گرفته است. شما در نقش یک رهبر، وظیفه دارید تا جنگجویان خود را آماده کنید و به رقابت با دیگر افراد بپردازید. همانند بیشتر بازی‌های هم سبک و حتی بازی دیگر این شرکت، امکان تشکیل اتحاد با دوستان خود و سایر بازیکنان آنلاین وجود دارد که می‌توان به این وسیله، به اتحاد‌های دیگر حمله کرد و قدرت خود را به رقیبان نشان داد.

Spartan-Wars-2

دنیای Spartan Wars بسیار بزرگ است و همین وسعت، سختی کار را هم بیشتر کرده است. باید با تشکیل سپاهی قدرتمند و منسجم، در کنار مدیریتی صحیح و استراتژی دقیق، حمله به سایر نواحی را آغاز کنید تا بتوانید منابع خود را افزایش دهید. بازی آنچنان واقع‌گرا نیست و آیتم‌های جادویی در آن وجود دارد که البته پرکاربرد هم خواهند بود. جلوه‌های بصری بر خلاف بازی King’s Empire که تا حد زیادی به شکل واقعی با طراحی‌های هنری جالب، پیاده‌سازی شده بود، در Spartan Wars ظاهری ساده‌تر و کارتونی‌ دارند اما این کار به خوبی انجام شده و قابل قبول است.

شیوه‌ی حمله در بازی به شکل کارت‌بازی است. هر سرباز و نیرویی که دارید در قالب کارتی خواهد بود و هرچقدر در استفاده از این کارت‌ها مهارت داشته باشید، با روش بهتر و سریع‌تری می‌توانید دشمنان را از بین ببرید.

از ویژگی‌های خوب این بازی مخصوصا در ایران، امکان خرید الماس به ریال با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای کافه‌بازار به وسیله‌ی کارت‌های شتاب است.

Spartan Wars از بازی‌های خوب سبک مدیریتی است، ولی شیوه‌ی حمله و درگیری به سبک کارت‌بازی است که شاید طرفداران بازی‌هایی مانند Clash of clans را نتواند راضی کند، اما از سوی دیگر، جزئیات مدیریتی در سطح حرفه‌ای است که به این ترتیب بازیکنان سطح بالا را می‌تواند به سمت خود بکشاند.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات