چگونه مهمترین قابلیت اندروید ۵ یعنی Battery Saver را فعال کنیم؟

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که بسیاری از کاربران اندروید پیش از این‌ها منتظر حضورش بودند به همراه نسخه جدید اندروید شده است. در ادامه به چگونگی فعال کردن قابلیت Battery Saver در اندروید آب نبات چوبی خواهیم پرداخت.
تبلیغات

جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل چند وقتی است که عرضه شده است. در این سیستم عامل موارد بسیاری به چشم می‌خورند که در نوع خود جدید، جالب و البته کاربردی به نظر می‌رسند. اما شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی های جدید، قابلیت Battery Saving باشد.

حالت ذخیره کننده باتری قابلیتی است که بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید از مدت‌ها قبل نسخه‌ای از آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده بودند. در حقیقت این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا طول عمر باتری دستگاه را افزایش داده و به طبع، زمان بیشتری را به کار کردن با آن اختصاص دهد. حال کمپانی گوگل با ارایه قابلیت Battery Saver این ویژگی را برای کلیه دستگاه‌های مبتنی بر اندروید عرضه کرده و می‌توان گفت که حالا بسیاری از کاربران این پلتفرم می‌توانند فارغ از نوع و مدل دستگاه خود از آن بهره ببرند.

گوگل معتقد است که با فعال کردن این قابلیت، دست کم یک ساعت به طول عمر باتری اضافه شده و نیمی از انرژی ذخیره شده در باتری نیز به منظور استفاده در زمان مقتضی نگهداشته می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت در اندروید آبنبات چوبی کافی است وارد بخش تنظیمات شده و سپس گزینهBattery را لمس کنید. در بخش Menu گزینه Battery saver را انتخاب و فعال کنید.

حال از این پس می‌توانید به راحتی هر زمان که مایل به فعال یا غیر فعال کردن این بخش بودید، آن را از طریق یک اسلایدر که در بخش کنترلی بالای صفحه وجود دارد کنترل کنید.

چنانچه از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید خام همانند سری نکسوس استفاده می‌کنید برای فعال کردن این بخش کافی است نوار اطلاع رسانی را از سمت بالای صفحه به سمت پایین کشیده و گزینه باتری را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که گزینه Battery saver به خوبی در آن مشهود است و می‌توانید آن را فعال کنید.

آیا تاکنون موفق به استفاده از این قابلیت جدید در اندروید آب نبات چوبی شده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات