سامسونگ دلایل توقف پرداخت حق پتنت اندروید به مایکروسافت را تشریح کرد

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به استفاده‌ی گوگل از برخی پتنت‌های مایکروسافت در توسعه‌‌ی سیستم‌عامل اندروید، بسیاری از تولیدکنندگان برای ساخت تلفن‌های‌هوشمندی مبالغی را به این کمپانی پرداخت می‌کنند، اما سامسونگ پس از تصاحب نوکیا پرداخت حق پتنت را متوقف کرده است.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت خواندید که سامسونگ پرداحت حق پتنت به مایکروسافت را به‌موجب استفاده از اندروید متوقف کرده است. سامسونگ مدعی است که پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت، پرداخت حق پتنت به این کمپانی یکی از مصادیق زیرپاگذاشتن قانون تجارت خواهد بود. یکی از وکلای فعال در زمینه‌ی مالکیت معنوی عنوان کرده که سامسونگ دلایل خود برای عدم پرداخت حق پتنت مایکروسافت را با اضافه کردن مواردی تشریح کرده است.

براساس گزارشی که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، سامسونگ طی توافق حاصل شده از سال ۲۰۱۱ متعهد شده است که به مایکروسافت حق پتنت بپردازد، اما یکی از مواردی که در این توافق آمده، تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی توسط سامسونگ و اشتراک‌گذاری موارد محرمانه‌ی تولید و توسعه‌ی محصولات در مورد ویندوزفون با مایکروسافت است. براساس توافق فی‌مابین در صورتی که سامسونگ مقدار مشخص شده‌ای تلفن‌هوشمند ویندوزفونی  را به بازار عرضه کند، مایکروسافت میزان حق پتنت پرداختی را کاهش خواهد داد.

سامسونگ با اشاره به خرید نوکیا توسط مایکروسافت، این کمپانی را هم‌اکنون به‌عنوان رقیب خود در بازار تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی معرفی کرده است. با توجه به تبدیل این دوکمپانی به رقیب در حوزه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی، موضوع به اشتراک‌گذاری فناوری‌ها و دستاورد‌ها در زمینه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند نیز بدون زیر پا گذاردن قانون تجارت (Antitrust Low) غیرممکن می‌شود، چراکه این موضوع یکی از مصادیق بارز تبانی بین کمپانی‌ها خواهد شد.

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ میلادی مبلغ ۱ میلیارد دلار را برای فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند اندرویدی در اختیار مایکروسافت قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات