شاتر: تصاویر برتر ماه ژوئن به انتخاب نشنال جئوگرافیک

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هر ماه، عکس‌های زیادی به وب‌سایت نشنال جئوگرافیک ارسال می‌شوند. کارشناسان نشنال جئوگرافیک، با بررسی این تصاویر، عکس‌‌های برتر ماه را تحت عنوان «Pictures We Love» منتشر کرده و در کنار آن علت انتخاب هر یک از تصاویر را توضیح می‌دهند. در این قسمت از «شاتر»، تصاویر برتر ماه ژوئن به انتخاب نشنال ژئوگرافیک به شما تقدیم می‌شود. با زومیت همراه باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

تصاویر ارسالی، توسط چندین کارشناس مورد بررسی قرار گرفته و از میان آن‌ها عکس‌های زیر انتخاب شده‌اند.

پشت صحنه مراسم رژه

01

کارگری در حال کار در جشنواره بین‌المللی نمایش رژه. بخارست؛ رومانیدر این تصویر بازیگران فرانسوی شرکت‌کننده در مراسم در حال استراحت پس از اجرای نمایش خود در این جشنواره هستند.

چرا این عکس؟رنگ و ترکیب‌بندی، این عکس را جالب و دوست‌داشتنی کرده است. حضور کارگر در کنار بازیگرانی که روی چوب راه می‌روند نوعی احساس کوچکی و بزرگی تؤام را به بیننده القاء می‌کند.

پرتره‌ای از چهره آسیب

02

قاب پنجره‌ خانه‌ای تخریب شده در دریاچه هیوز در نزدیکی لس‌آنجلس. کالیفرنیا؛ ایالات متحدهآتش‌سوزی ایستگاه برق در اوایل ماه، منجر به آتش‌ گرفتن جنگل و تخریب چندین خانه در شمال لس‌آنجلس شد.

چرا این عکس؟قاب پنجره، خانه را به یاد بیننده می‌آورد. علاوه بر این، وجود بعضی چیزهای آشنا و تخریب شده این تصویر را تأثر برانگیزتر می‌کنند.(پیش‌تر در بخشی به نام «شاتر: ترس و زیبایی در آتش‌سوزی کالیفرنیا» به این آتش‌سوزی پرداخته شده بود.)

آماده شدن برای عبادت

03

Bineta Ndiaye دختری ۲۲ ساله (سمت چپ) و Coumba Faye، دختری ۱۹ ساله (سمت راست) در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم Gamou-Ndande. این مراسم ترکیبی از راز و نیاز و اجرای آداب سنتی مردم است. روستای Ndande؛ سنگال

چرا این عکس؟تلاش عکاس برای ثبت تصویری از چهره دختر جوان در آینه بدون اینکه تصویر خودش در آینه منعکس شود، ستودنی است. علاوه بر این, زوایه‌های ایجاد شده توسط دستان و پاهای دختر سمت راست به گونه‌ای هستند که گویی در حال تقلید از گوشه‌های آینه شکسته هستند.

مترو به سبک کره‌ شمالی

04

تصویری از مسافران مترو در ایستگاه Yonggwang (ایستگاه افتخار). پیونگ‌یانگ؛ کره شمالی.توریست‌هایی که از این کشور فوق امنیتی بازدید می‌کنند، تنها مجاز به استفاده از مسیر مترو, بین ایستگاه‌های Puhung و ایستگاه Yonggwang هستند.

چرا این عکس؟گویی دنیای ما با دنیای مسافران قطار متفاوت است. تصویر, ما را به این اندیشه می‌برد که مسافران قطار چه احساسی دارند. انگار با ترکیبی از عکس و نقاشی مواجهیم که با نمایش نور کم و تاریکی، فضای غمگینی از درون مترو به تصویر کشیده است.

وقتی کتاب‌ها می‌سوزند...

05

این عکس هوایی، پلیس نپال را در حال جستجو در میان کتاب‌های سوخته در مرکزی توریستی در کاتماندو به تصویر کشیده است.براساس گزارش منابع محلی، با انفجار کپسول گاز در آشپزخانه رستوران، آتش‌سوزی شروع و به ساختمان‌های مجاور کشیده شده است.

چرا این عکس؟این تصویر هوایی، به بیننده نشان می‌دهد که تمیز کردن منطقه، تا چه حد برای پلیس نپال سخت و زمانگیر خواهد بود. تصویر جذاب است. چراکه سوژه آن به وضوح مشخص نیست. برای درک عکس لازم است برای مدتی به گوشه و کنار عکس چشم بدوزیم.

صف‌های اسپانیایی

06

فرشی از چمن، زیر پای شرکت‌کنندگان در مراسم سالانه راهپیمایی کورپس کریستی. پامپلونا؛ اسپانیا. این مراسم سنتی که مربوط به مسیحیان کاتولیک‌ است با نیایش به پایان می‌رسد.

چرا این عکس؟لباس‌های مرتب‌شده و روشن در کنار جوراب‌های ساق بلند سفید، در تضاد کامل با خیابان بهم ریخته و تیره و چمن‌‌های مرطوب آن هستند.

جشن تولد رکورد‌شکن

07

Jeralean Talley، ساکن میشیگان، در حال قدم زدن در کلیسا، در طول برگزاری جشن تولد ۱۱۴ سالگی‌اش. Talley در حال حاضر قدیمی‌ترین امریکایی ساکن ایالات متحده محسوب می‌شود. کسی که در سال ۱۸۹۹ و پیش از به پایان رسیدن قرن هجدهم متولد شده است. میشیگان؛ ایالات متحده

چرا این عکس؟تصویر، شیرین و خوشایند است. چراکه نشان می‌دهد این بانو تا چه حد مورد احترام اطرفیان خود است. عکاس به کمک کادربندی بدون نقص خود، تصویری عالی از این مراسم گرفته است.

جوجه اردک تمیز

08

تماشاگران در حال مشاهده و عکس‌برداری از جوجه‌اردک غول‌پیکر و شناور. تیانجین؛ چین.براساس گزارش‌های خبری، چندین نمونه از این اردک در دریاچه‌های دیگری به آب انداخته شده‌اند.

چرا این عکس؟به لطف فریم‌بندی بی‌نظیر عکاس، تصویر نهایی، احساس وجود حرکت آهسته بین جوجه اردک و تماشاگران را منتقل می‌کند. با خیره شدن به عکس احساس می‌کنید، جوجه اردک در حال نزدیک و نزدیکتر شدن به تماشاگران است!

آتش سوزی کنترل‌شده

09

مانکن، به واسطه درخشش آتش در آتش سوزی کنترل‌شده، تیره به نظر می‌رسد. عکاسان از آتش‌های کنترل‌شده‌‌ای که در مرکز آزمایشگاهی ملی توتون، الکل و سلاح گرم ایجاد شده‌اند، عکس می‌گیرند. مریلند؛ ایالات متحده.

چرا این عکس؟دیدن آتشی با این عظمت، در محیطی بسته و به صورت کنترل‌شده، شگفت‌انگیز است. عناصر کوچک درون غرفه، در کنار یک مانکن بدون سر که هیبت انسان را به تصویر می‌کشد، فریم‌بندی این عکس را فوق‌العاده کرده است.

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات