اطلاعات مک‌بوک پرو رتینا با پردازنده هاسول مدل GT3 به بیرون درز کرد

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بنا به یک گزارش منتشر شده، نسل جدید مک‌پوک پروی اپل که مجهز به صفحه‌نمایش رتینا است، احتمالا از کارت گرافیک مستقل بهره نخواهد برد. اطلاعات این لپ‌تاپ جدید و حرفه‌ای اپل توسط وب‌سایت GeekBench به بیرون درز کرده است.
تبلیغات

برای شروع، باید گفت که مک‌بوک پرو رتینا مجهز به پردازنده اینتل، مدل Core i7-4950HQ با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و با چهار هسته پردازشی است.

اما نکته بارز در مورد این پردازنده، این است که مجهز به پردازنده گرافیکی GT3 iGPU بوده و تعداد هسته‌های پردازشی آن، دو برابر بیشتر از نسل قبلی است و مصرف انرژی نیز در این بخش تا حد زیادی کاهش یافته است.

GT3 دارای به 40 هسته پردازشی است. این، تنها عامل تفاوت این نسل با نسل گذشته است. بقیه مشخصات این پردازنده گرافیکی شبیه به Iris 5200 است.

macbook-pro-igpu-haswell3-O-392820-3

این موضوع که اینتل توانسته در نسل جدید پردازنده‌های خود، واحد گرافیکی یکپارچه قوی‌تر و با مصرف کمتری را طراحی کند به خودی خود ارزشمند است، ولی در بین آمار و اطلاعاتی که GeekBench منتشر ساخته، نشانی از پردازنده گرافیکی مستقل دیده نمی‌شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، نسل بعدی مک‌بوک پرو رتینا، تنها از پردازنده گرافیکی یکپارچه شده با پردازنده اصلی ساخت اینتل بهره خواهد برد.

نسل فعلی مک‌بوک پرو رتینا، مجهز به کارت گرافیک ساخت انویدیا مدل GT650M است که در مقایسه با Iris بسیار قدرتمند‌تر عمل می‌کند.

نظر شما در مورد نسل آینده مک‌بوک پرو رتینا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات