شاتر: تصاویر زیبایی از جلوه‌های نور و حرکت

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آیا هرگز به سرتان زده دوربینی در دست بگیرید و با باز گذاشتن دیافراگم دوربین و افزایش مدت نور دهی، تصاویر جالبی را با ترکیب نور و حرکت خلق کنید؟
تبلیغات

بسیاری از کارشناسان تبلیغات از این تکنیک برای خلق آثار زیبا و جذاب بهره می‌برند. در این بخش از سری مطالب شاتر شما را با تصاویری که جوآنا جاسکولسکا و زاک آنسل از ایده‌هایی مشترک تهیه کرده‌اند آشنا می‌کنیم؛ میهمان زومیت باشید.

رقص نور و حرکات خارق‌العاده‌ی شخصیت‌ها در این عکس‌ها، تصاویر زیبایی را ساخته و پرداخته است. در مجموعه‌ی نخست که از آثار جوآنا جاسکولسکا است شخصیت‌ها، چوبی به دست دارند که بر روی آن چراغ‌های LED کوچکی کار گذاشته شده و در نتیجه‌ی حرکات آن‌ها، تصاویر زیبایی به وجود آمده است.

breakdance1
breakdance2
breakdance3
breakdance4
breakdance5
breakdance6

در این مجموعه دوم که متعلق به زاک آنسل است با به کارگری تکنیک رنگ‌آمیزی نوری، حرکات افراد با شکوه خاصی در زمینه‌ی مشکی ثبت شده است. برای تهیه‌ی این تصاویر ماه‌ها زمان صرف شده است، و نتیجه‌ی کار بسیار متفاوت و جذاب از کار در آمده. آنسل کوشیده در طول یک سال حداقل ۵۰ عکس را به صورت آزمایشی ثبت نماید که در زیر برخی از برترین آن‌ها به انتخاب زومیت آمده است.

slowshutter2
slowshutter3
slowshutter6
slowshutter8
slowshutter10

برای تماشای تصاویر بیشتر می‌توانید به وب سایت،جوآنا جاسکولسکا و زاک آنسل این دو عکاس هنرمند سری بزنید. مطمئناً در بین شما زومیتی‌های عزیز علاقه‌مندان زیادی به هنر عکاسی هستند، اگر شما هم تصاویر جالب توجهی دارید، آن را با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات