جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت هفتم

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از سفر به بهشت تا کوسه‌ی خشمگین و قطار مغناطیسی را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

سفر به بهشت

تصاویر علمی

موشک فضایی «آریان 5» متعلق به آژانس فضایی اروپا است و از پایگاه فضایی Kourou از منطقه‌ی گویان فرانسه به فضا پرتاب شد. این موشک حاوی شش تن مایحتاج برای ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) بود.

کوسه‌ی خشمگین

کوسه‌ی خشمگین

«کنت ویلیامز» دست خود را در دهان کوسه‌ی ماکو می‌کند. ماهیگیران در کالیفرنیا موفق شدند پس از نبردی دو و نیم ساعته این کوسه‌ی 600 کیلوگرمی را صید کنند.

آفتاب تابان فضایی

آفتاب تابان فضایی

یکی از فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS)، در حین عبور بر بلندای ایالات متحده امریکا، تصویری از خورشید تابان آن سوی جو زمین را ثبت کرده است.

حیوان بیچاره

حیوان بیچاره

در جنوب سودان، لاشه‌ی فیلی مرده قابل مشاهده است، این در حالی است که این حیوان دارای قلاده‌ی ویژه‌ای برای مکان یابی بوده است. پس از شکار بی‌رویه، تعداد این حیوانات بسیار کم شده و درمعرض خطر قرار دارند.

قطار مغناطیسی

قطار مغناطیسی

جدیدترین قطار مغناطیسی با نام «L0 series» روی ریل آزمایشی در منطقه‌ی تسوروی ژاپن قرار می‌گیرد. شرکت راه‌آهن مرکزی ژاپن به‌دنبال راه‌اندازی این سرویس بین شهرهای توکیو و ناگویا تا سال 2027 است.

سیل اروپایی

سیل اروپایی

پس از بارش باران‌های سیل‌آسا، شهر رایزه در شرق آلمان به زیر آب رفته است. تاکنون طغیان رودخانه‌های الب و والتاوا موجب مرگ چندین نفر و بروز صدمات مالی فراوان در اروپای مرکزی شده است.

آتشی در گلستان

آتشی در گلستان

زبانه‌های آتش از جنگل‌های کناره‌ی دریاچه هیوز در کالیفرنیا آسمان شب را روشن کرده است. تقریباً 80 کیلومتر مربع طعمه‌ی حریق شده و بیش از هزار آتش‌نشان می‌کوشند این مصیبت را مهار کنند.

پرنده‌ای در آشیانه

پرنده‌ای در آشیانه

پس از پروازی طولانی از مبداء دالاس در ایالت تگزاس، هواپیمای خورشیدی ایمپالس در آشیانه‌ی ویژه‌ی بادی در فرودگاه بین‌المللی لمبرت سنت لوئیس در ایالت میسور آرام گرفته است.

پادشاهان زباله

پادشاهان زباله

گروهی از پرندگان در محل جمع‌آوری زباله در خارج از شهر گوآتی هند، روزگار می‌گذرانند. این پرندگان که پیش‌تر گستره‌ی بیشتری برای حیات داشتند، امروزه به دلیل از دست رفتن زیستگاه و غذا رو به نابودی و انقراض هستند.

کنترل هوایی

کنترل هوایی

یک هلیکوپتر آتش‌نشان در حال پاشیدن مواد ضد آتش روی بیش از 30 هزار هکتار اراضی مجاور دریاچه‌ی هیوز در کالیفرنیا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات