سامسونگ سه تلفن جدید خود را با سیستم عامل Bada و سرویس ChatOn معرفی کرد

چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ الکترونیک سه تلفن هوشمند جدید مبتنی بر سیستم عامل Bada را معرفی کرد بین این سه تلفن هوشمند، مدل قدرتمند Wave 3 نیز به چشم می خورد. سامسونگ همراه با این سه گوشی از سرویس جدید ارسال و دریافت پیغام با نام ChatOn پرده برداری کرد. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با مشخصات فنی و توضیحات بیشتر این سه گوشی آشنا شوید.
تبلیغات

تلفن Wave 3 مجهز به صفحه نمایش 4 اینچی  AMOLED با رزولوشن 480 در 800 پیکسل، پردازنده 1.4GHz و دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED می باشد. دوربین این تلفن قادر به ذخیره ویدیو با کیفیت 720p است. این تلفن مجهز به شبکه بی سیم Wi-Fi است که کاربر را قادر می سازد به شبکه های بی سیم 802.11b/g/n و یا شبکه فوق العاده سریع HSPA متصل شود و اطلاعات را با سرعت 14.4Mbps (مگابیت در ثانیه) دانلود و یا با سرعت 5.76Mbps آپلود کند.

از دیگر امکانات Wave 3 می توان به حافظه داخلی 3GB، دوربین VGA در جلو برای مکالمه به ویدیوی و پشتیبانی از NFC اشاره کرد.

طول عمر باتری 1,500mAh این گوشی 8.5 ساعت مکالمه و یا 20 روز در حالت آماده باش را دوام می آورد. وزن Wave 3 حدود 122 گرم و ابعاد آن برابر با 125.9 در 62.2 در 9.9 میلی متر است.

برخلاف گوشی های اندرویدی سامسونگ، بدنه Wave 3 از جنس فلز ساخته شده است.

این تلفن مجهز به نسخه 2 سیستم عامل سامسونگ یعنی Bada است. Bada 2.0 از Wi-Fi Direct پشتیبانی می کند این فناوری امکان اتصال دو ابزار سازگار را از طریق Wi-Fi میسر می کند و امکان انتقال اطلاعات و به اشتراک گذاری محتوا را از طریق Wi-Fi ممکن می سازد.

تلفن هوشمند Wave 3 مجهز به نرم افزاری برای اتصال به سرویس ChatOn است. این سرویس به کاربر اجازه می دهد تا با دوستان و نزدیکان خود چت نوشتاری داشته باشد. سامسونگ اعلام کرده که این نرم افزار مجانی است و برروی اکثر سیستم عامل های موبایل، تبلت ها و نوت بوک ها نصب می شود. این نرم افزار امکان ارسال پیغام به یک گروه از کاربران و اشتراک گذاری محتوا را میسر می سازد.

سامسونگ نسخه ساده ChatOn را نیز برای تلفن های معمولی نیز عرضه کرده که امکان به اشتراک گذاری عکس را نیز دارد. سرویس ChatOn در ماه سپتامبر فعال می شود.

تلفن هوشمند Wave 3 با قیمت 445 دلار در اواخر سال 2011 وارد بازار خواهد شد.

سامسونگ علاوه بر Wave 3 دو تلفن ارزان و ضعیف تر دیگر را با نام های Wave M و Wave Y و با سیستم عامل Bada 2.0 و فناوری NFC عرضه خواهد کرد. هر سه تلفن جدید سامسونگ در نمایشگاه IFA 2011 در برلین به نمایش عموم در خواهند آمد. سامسونگ وعده داده تا سرویس ChatOn را نیز در این نمایشگاه معرفی کند.

سیستم عامل Bada برای سامسونگ موفقیت آمیز بوده و تا به حال بیش از 2 میلیون تلفن با این سیستم عامل فروخته شده است. در حال حاضر Bada توانسته، سیستم عامل مایکروسافت یعنی Windows Phone 7 را پشت سر گذشته و عنوان پنجمین سیستم عامل تلفن هوشمند در دنیا را از آن خود کند. Bada اگر بخواهد رتبه چهارم را کسب کند می بایست رکورد 10.5 میلیونی BlackBerry OS را بشکند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات