صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس رکوردشکنی کرد

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
براساس جدیدترین گزارش DisplayMate، صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ در ۱۳ بخش عملکردی رکورد زده است.
تبلیغات

همیشه انتظار می‌رود صفحه‌نمایش گوشی‌های سامسونگ عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. محصولات گلکسی نوت سامسونگ از همان ابتدا به افزایش استاندارد مشخصات گوشی‌های غول کره‌ای پیش از عرضه سایر محصولات معروف بوده‌اند. سری نوت تقریبا ازلحاظ مشخصات با سری S برابری می‌کند؛ اما طبق گزارش اخیر دیسپلی‌میت (DisplayMate)، گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس درزمینه‌ی صفحه‌نمایش بسیار قوی‌تر از گوشی‌های موجود عمل کرده است.

ازآنجاکه کاربران ساعت‌های بسیاری از روز را به تماشای صفحه‌نمایش گوشی خود اختصاص می‌دهند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های چنین دستگاه‌هایی صفحه‌نمایش محسوب می‌شود. داشتن صفحه نمایشی که در بسیاری از زمینه‌ها رکوردشکنی کرده است، عاملی مهم در تصمیم کاربران برای خرید گوشی هزاردلاری به‌شمار می‌رود. سامسونگ در طراحی گوشی مذکور بر بهبود کیفیت تصویر و دقت رنگ تمرکز کرده است؛ چراکه تقریبا به حد اعلای عملکرد سایر سخت‌افزارها دست پیدا کرده بود.

اینکه سامسونگ پرچم‌داری جدید را عرضه کند و از بهبود عملکرد صفحه‌نمایش آن سخنی به‌‌گوش نرسد، بسیار تعجب‌آور است. سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰ پلاس، بیشترین حد روشنایی صفحه‌نمایش را به ۱,۳۰۸ نیت افزایش داده است که تقریبا ۲۵ درصد از اوج روشنایی گلکسی نوت ۹ بیشتر است؛ بنابراین، احتمالا هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت که در آن کاربر در خواندن صفحه‌نمایش ناتوان باشد.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

در گوشی‌های هوشمند، صفحات نمایش OLED از ارجحیت بیشتری در مقایسه باLCD برخوردار هستند؛ چون علاوه‌بر نازک‌تر و سبک‌تر بودن، قابلیت انعطاف نیز دارند. صفحه‌نمایش OLED خمیده گلکسی نوت ۱۰ پلاس حاشیه‌های کناری را به‌کلی حذف کرده و به طراحی مسطح‌تری در این نواحی منجر شده است؛ بنابراین، از احتمال فشرده‌شدن تصادفی کلید‌‌های کناری کاسته شده است.

براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، روزنه‌ی دوربین سلفی در وسط صفحه‌نمایش Infinity-O این گوشی، تنها ۰.۱۵ درصد کل فضای نمایشگر را اشغال کرده است و سامسونگ ادعا می‌کند این میزان، حدود ۲۶ درصد از روزنه موجود در صفحه‌نمایش سری گلکسی اس ۱۰ کوچک‌تر است.

کاربران گلکسی نوت ۱۰ پلاس دیگر به استفاده از محافظ صفحه‌نمایش کاهنده‌ی نور آبی احتیاج نخواهند داشت؛ چراکه سامسونگ فناوری مشابهی در این گوشی قرار داده است و درنتیجه، نور آبی مضر در مقایسه‌ با گلکسی نوت ۹ حدود ۳۷.۵ درصد کاهش یافته است.

سامسونگ عادت دارد با عرضه‌ی هر گوشی پرچم‌دار جدید، در فناوری صفحه‌نمایش رکوردشکنی کند. امسال نیز گلکسی نوت ۱۰ پلاس در ۱۳ زمینه‌ی عملکردی صفحه‌نمایش رکورد زده و نمره A+، بالاترین امتیاز دیسپلی‌میت را کسب کرده است. با این حساب، به‌نظر می‌رسد دیسپلی‌میت باید شاخص امتیازدهی خود را تغییر دهد.

برخی از رکوردهای جدید گوشی یادشده عبارت‌اند از:

  • دقت رنگ مطلق فراوان که در مقایسه با نوت ۹ بیشتر است
  • حالت روشنایی زیادی که ۲۵ درصد از گلکسی نوت ۹ بیشتر است
  • دقت کنتراست تصویر و مقیاس شدت رنگ بسیار زیاد
  • کمترین بازتاب صفحه‌نمایش به‌میزان ۴.۳ درصد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات