هواوی با پیشی‌گرفتن از سامسونگ، به دومین عرضه‌کننده تبلت در جهان تبدیل شد

در بازار زیرسلطه‌ی اپل در فروش تبلت، هواوی با فروش چشمگیر خود توانست به دومین فروشنده‌ی بزرگ بازار تبلت در فصل اول ۲۰۱۹ تبدیل شود و از سامسونگ پیشی بگیرد.  

اواخر اسفند، کوپرتینویی‌ها  را هم‌زمان با  معرفی کردند. براساس برآوردهای جدید Digitimes Research، عرضه‌ی نسخه‌های جدید آیپد مینی و آیپد ایر اپل در اواخر ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی، توانست ضعف‌های کوپرتینویی‌ها در فروش گوشی‌های آیفون را جبران کند و تاحدزیادی بر جدول فروش بازار جهانی تبلت نیز تأثیرگذار باشد. براساس آمار منتشرشده، در ماه‌های ژانویه و مارس۲۰۱۹ در بازارهای جهانی، حدود ۳۷.۱۵ میلیون تبلت فروخته شده است که ازاین‌میان، اپل سهم فروش فراوانی ازآنِ خود کرده است.

هواوی مدیاپد ام 5 پرو / MediaPad M5 Pro

دیجی‌تایمز وضعیت سهم بازار و فروش جهانی تبلت را در فصل اول سال ۲۰۱۹ در بین پنج تولیدکننده‌ی بزرگ بازارهای جهانی بررسی کرده است. به‌نظر می‌رسد در بین این پنج شرکت، اپل توانسته رتبه‌ی اول فروش در بازار جهانی تبلت را برای خود حفظ کند و از هواوی و سامسونگ پیشی بگیرد. براساس گزارش استراتژی آنالتیکس و تحلیل‌های چند ماه گذشته، ۲۵.۸ درصد از فروش کل تبلت‌ها در بازار جهانی در سال ۲۰۱۸ به آیپد اپل مربوط می‌شود. آخرین گزارش‌ها مربوط‌به فصل اول ۲۰۱۹ نیز نشان می‌دهد آمار فروش تبلت‌های اپل در سال جاری درمقایسه‌با قبل نیز افزایش یافته است.

بی‌شک، معرفی آیپد مینی و آیپد ایر ۲۰۱۹ نیز یکی از دلایل اصلی افزایش فروش کوپرتینویی در فصل اول سال جاری درمقایسه با زمان مشابه سال قبل است. اواسط اسفند۱۳۹۷ گفته شد  به‌زودی معرفی می‌شود. یکی از دستگاه‌هایی که در این بازه‌ی زمانی رشد فروش درخورتوجهی درمقایسه‌با قبل برای خود رقم زد، محصولات سری مدیاپد هواوی بود. هرچند عرضه‌ی جهانی تبلت در فصل اول سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل، افت ۱۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد میزان عرضه‌ی تبلت در بازار جهانی هر سال درمقایسه‌با سال قبل و هر فصل درمقایسه‌با فصل قبل با کاهش رو‌به‌رو است. باوجودآنکه به‌نظر نمی‌رسد باید منتظر نسخه‌ی جدیدی از آیپد اپل باشیم، انتظار می‌رود همین رویکرد در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نیز دیده شود.

اپل، تنها شرکتی نیست که توانست در فصل اول سال ۲۰۱۹ وضعیتی مناسبی برای خود رقم بزند. هواوی نیز توانست از رتبه‌ی چهارم عرضه‌ی تبلت در فصل چهارم ۲۰۱۸ به رتبه‌ی بالاتر دست پیدا کند و در جایگاه دوم بایستد. باوجوداین و باتوجه‌به وضعیت عرضه‌ی تبلت در بازار جهانی، معلوم نیست غول فناوری چینی بتواند در بازار فروش تبلت جایگاه قدرتمند خود را حفظ کند. پیش‌تر گفته شده بود . غول فناوری چینی درصدد است فاصله‌ی خود را با بزر‌گ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند جهان کمتر کند و اکنون توانسته در بازار تبلت از سامسونگ نیز پیشی بگیرد. 

براساس گزارش تهیه‌شده، مایکروسافت از جایگاه ششم جدول فروش به جایگاه پنجم ارتقا پیدا کرده و پیش از لنوو قرار دارد. انتظار می‌رود ردموندی‌ها با دستگاه‌های سری سرفیس خود بتوانند در فصل دوم سال جاری، همین جایگاه را برای خود حفظ کنند. باتوجه‌به کاهش فروش شارپ در فصل اول سال جاری، آمازون به‌احتمال زیاد در رتبه‌ی چهارم جدول فروش تبلت در بازارهای جهانی قرار دارد. انتظار می‌رود فروش محصولات شارپ در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نیز روند رو‌به‌‌رشدی نداشته باشد و فروش ضعیفی برای شرکت به‌همراه داشته باشد.

منبع phonearena

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید