مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه V8 معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کراس‌اور لوکس و ۷۷ هزار دلاری مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی و سیستم نیم‌هیبریدی ۴۸ ولت تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.
تبلیغات

اگرچه کراس‌اور لوکس و اندازه‌متوسط مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه شد، تنها گذشت زمان می‌توانست عرضه‌شدن گزینه‌ی پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر را به واقعیت تبدیل کند. به‌هر‌حال ممکن است شگفت‌زده شوید که مدل V8 این خودرو ساخت AMG نیست؛ بلکه مرسدس بنز  GLE 580 است.

پیشرانه خورجینی هشت سیلندر این خودرو همان نسخه‌ی چهارلیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه است که به‌تازگی در مرسدس بنز GLS کلاس نشان داده شد. یعنی این خودرو از سیستم کمکی ۴۸ ولت با موتور الکتریکی / ژنراتور بهره می‌برد که ۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را در مدت کوتاهی فراهم می‌کند. خروجی کلی سیستم هیبریدی این خودرو ۴۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ذکر شده که ۱۲۱ اسب‌بخار و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۶ لیتری خطی GLE است. ناگفته نماند میزان مصرف سوخت ارائه نشده است؛ اما انتظار می‌رود ارقام آن‌ها کمتر از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با مصرف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۹.۸ لیتر در بزرگ‌راه و ۱۱.۲ لیتر در حالت ترکیبی شود.

2020 Mercedes-Benz GLE 580 / مرسدس بنز

انتخاب GLE 580 چند ویژگی استاندارد دیگر به‌ارمغان می‌آورد. مرسدس بنز GLE 580 از سیستم تعلیق بادی و تزیینات چرمی و بسته‌ی ظاهری AMG Line بهره می‌برد. به‌طوراستاندارد دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و سیستم کنترل هیدرولیکی E-Body دردسترس هستند. کراس‌اور هیبریدی مرسدس بنز در اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شود که قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن ۷۷ هزار و ۷۹۵ دلار خواهد بود که ۱۵ هزار و ۶۵۰ دلار گران‌تر از مدل پایه‌ی ۶ سیلندر GLE 450 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات