همکاری تریومف و ویلیامز برای تولید موتورسیکلت الکتریکی

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تریومف با حمایت دولت انگلستان و همکاری ویلیامز و چند شرکت دیگر، به‌دنبال طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی به‌نام پروژه‌ی TE-1 است.
تبلیغات

بریتانیا جمع‌آوری تمام نیروهای خود به‌منظور پیوستن به نبردی برای برتری در دنیای موتورسیکلت برقی را شروع کرده است. هم‌اکنون با فشار و حمایت دولت بریتانیا برای توسعه‌ی قابلیت‌های موتورسیکلت الکتریکی، تریومف (Triumph) و شرکت مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز وارد اتحاد با انتگرال پاورترین و WMG شدند.

پروژه‌ی تریومف TE-1 پروژه‌ای دوساله است که بخشی از هزینه‌ی آن را دولت انگلیس تأمین می‌کند. دولت امیدوار است که این اتحاد بتواند انگلستان را در بازار موتورسیکلت‌های برقی، در موقعیت رقابتی قرار دهد؛ اما مشارکت بین اعضای این گروه چگونه انجام خواهد شد؟

Triumph motorcycle / موتورسیکلت تریومف

تریومف رهبر پروژه خواهد بود و تمام قطعات نمونه‌ی اولیه‌ی موتورسیکلت به‌جز قطعات سیستم محرکه را فراهم می‌کند. همچنین، مشخص خواهد کرد چه قطعاتی برای سیستم محرکه برقی موردنیاز است و در طراحی و ادغام ترمزها و سیستم‌های ایمنی پیشرفته مشارکت خواهد کرد.

شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز که با تیم خود در مسابقات فرمول یک مشهور است، وظیفه‌ی طراحی، توسعه، تولید و یکپارچه‌سازی بسته‌ی باتری سبک‌وزن و واحد مدیریت باتری و واحد کنترل موتورسیکلت را برعهده دارد. بخش E-Drive انتگرال پاورترین مسئول ساخت موتور الکتریکی و اجزای سیستم محرکه برقی موتورسیکلت است: یک واحد سفارشی با تراکم قدرت زیاد و اینورتر کاربید سیلیکون که در محفظه‌ی موتور یکپارچه می‌شود. WMG در دانشگاه وارویک هم خود را بر مسائل مربوط‌به تجاری‌سازی و مدل‌سازی و شبیه‌سازی نیازهای بازار آینده متمرکز خواهد کرد.

Triumph motorcycle / موتورسیکلت تریومف

مؤسسه‌ی Innovate UK سازمانی دولتی است که برای ترویج علم و فناوری تأسیس شده و حمایت دولت را جذب و منابع مالی را مدیریت خواهد کرد. اگر این مشارکت بتواند موتورسیکلت‌های برقی را به داخل جاده‌های بریتانیا برساند، برای سازمان‌ها و اداره‌های دولتی مختلفی که به‌دنبال کاهش ترافیک جاده‌ها و انتشار آلایندگی خودرو مواجه هستند، پیروزی بزرگی خواهد بود.

هدف کلی در پروژه این است که توانایی هریک از طرفین در زمینه‌ای خاص از موتورسیکلت توسعه یابد؛ درحالی‌که این پروژه می‌تواند تریومف را در موقعیتی قرار می‌‌دهد تا در چند سال آینده، به قطب وسایل نقلیه الکتریکی در بازار تبدیل شود.

Triumph motorcycle / موتورسیکلت تریومف

استیو سارگنت، مدیر محصولات تریومف، در‌این‌زمینه می‌گوید:

ما سیستم محرکه‌ی برقی تریومف را به‌عنوان یکی از ضروریات مهم درکنار پیشرانه‌های دو و سه سیلندر امروزی می‌بینیم. پروژه‌ی تریومف TE-1 به‌عنوان بخشی از ابتکار عمل ما برای موتورسیکلت، نشان‌دهنده‌ی همکاری هیجان‌انگیزی است که محصول ارزشمندی در آینده‌ی نزدیک برای خط‌تولید به‌ارمغان خواهد آورد. 
motorcycle / موتورسیکلت

بزرگ‌ترین پیروزی صنعت موتورسیکلت‌سازی انگلستان به‌طور‌کلی درصورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که این اتحاد بتواند راهی برای عالی به‌نظررسیدن موتور الکتریکی و بسته‌ی باتری پیدا کند. علاقه‌مندان موتورسیکلت معمولا به موتورهایی علاقه دارند که برخی قسمت‌های مکانیکی آن نمایان و درمعرض دید باشد. اگرچه موتورهای برقی قطعات متحرک چندانی برای به‌رخ‌کشیدن ندارند، با گذشت زمان و زیباترشدن طراحی، توجه دوستداران موتورسیکلت‌های سنّتی به آن‌ها جلب خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات