می 9 اس ای شیائومی رونمایی شد؛ میان‌رده‌ای در قامت پرچمداران

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی می 9 اس ای (Xiaomi Mi 9 SE) دقایقی پیش با ۶ گیگابایت حافطه‌ی رم، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قیمت منطقی رونمایی شد.
تبلیغات

شیائومی از مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تنها ساعاتی قبل از معرفی گلکسی اس ۱۰ توسط سامسونگ، از جدیدترین پرچمدارش با نام می ۹ پرده‌برداری کند. این شرکت چینی ظهر امروز با برگزاری کنفرانسی اختصاصی، ضمن پرده‌برداری از شیائومی می ۹، مدل ضعیف‌تر این دستگاه را نیز با نام شیائومی می ۹ اس ای رونمایی کرد.

گرچه گوشی می ۹ مهم‌ترین رونمایی کنفرانس امروز شیائومی بود، اما این موضوع باعث نمی‌شود که به ویژگی‌های مهم گوشی می ۹ اس ای بی‌تفاوت باشیم. طبق ادعای چینی‌ها، شیائومی می ۹ SE نخستین گوشی دنیا است که برای پردازش وظایف، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۷۱۲ کوالکام استفاده می‌کند. 

Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای

می ۹ اس ای دارای دوربینی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 است و توانایی بالایی در ثبت تصاویر باکیفیت دارد. نکته‌ی جالب دیگر اینکه گوشی می ۹ اس ای از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پشتیبانی می‌کند که در نوع خود برای طرفداران شیائومی بسیار هیجان‌انگیز است.

Xiaomi Mi 9 SE اندکی کوچک‌جثه‌تر از برادر بزرگ‌تر خودش است و برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۵.۹۷ اینچ AMOLED استفاده می‌کند. در ضمن در بخش بالایی نمایشگر این گوشی، شاهد بریدگی به‌فرم قطره هستیم. با نگاهی کلی به پنل جلویی گوشی شیائومی می ۹ اس ای متوجه می‌شویم که این دستگاه حاشیه‌های به‌نسبت اندکی در طرفین دارد و این موضوع می‌تواند توجه شمار درخورتوجهی از کاربران را جلب کند. البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر این گوشی در مقایسه با می ۹، اندکی ضخامت بیشتری دارد.

Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای

۶ گیگابایت رم در کنار تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۷۱۲

می ۹ اس‌ای در کنار بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۲، از ۶ گیگابایت رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. تمامی این‌ها باعث می‌شوند که می ۹ اس ای به‌عنوان یک گوشی که شاید بتوان آن را در دسته‌ی میان‌رده‌ها قرار داد، محصولی قدرتمند باشد. 

تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی از جوانب زیادی به اسنپدراگون ۷۱۰ شباهت دارد و برخی بهبودها را به‌خود دیده است؛ برای مثال، پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۷۱۲ نسبت به ۷۱۰، سرعت بیشتری دارد. البته این تراشه هنوز مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FiNFET است و مودم به‌کاررفته در آن، از تمامی استانداردهای معمولی وای‌فای به‌همراه بلوتوث نسخه‌ی ۵ و LTE دوگانه پشتیبانی می‌کند.

Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای

دوربین اصلی سه‌گانه با حسگر ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی

در پنل پشتی دستگاه علاوه‌بر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر با حسگرهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارند که به‌ترتیب دارای لنز فوق عریض و تله‌فوتو هستند. دوربین سلفی شیائومی می ۹ اس ای مجهز به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است و نرم‌افزار داخلی دوربین این دستگاه نیز چندین فیلتر زیبایی دارد.

باتری ۳٬۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی می ۹ اس ای از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. مورد جالب دیگر، نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی است، این یعنی دارندگان گوشی موردبحث یا باید هدفون‌های مخصوص درگاه USB-C را تهیه کنند یا اینکه به‌سمت هدفون‌های بی‌سیم بروند. از بین دیگر مشخصات می‌توان به حالت Game Turbo برای اجرای روان بازی‌های ویدیویی، رابط کاربری MIUI 10 و تراشه‌ی NFC اشاره کرد.

Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای

قیمت بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ دلار

شیائومی می ۹ اس ای که رنگ‌های آبی، بنفش و مشکی تولید شده است،‌ بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ دلار قیمت خواهد داشت. در انتها می‌توانید برای اطلاع از دیگر جزئیات مرتبط به این دستگاه نظیر قیمت گوشی شیائومی می ۹ اس ای، جدول زیر را ملاحظه کنید. اگر به مشاهده‌ی مشخصات فنی محصولات دنیای فناوری علاقه دارید، حتما به بانک محصولات زومیت سر بزنید.

Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
Xiaomi Mi 9 SE / می ۹ اس ای
می 9 شیائومی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات