مک لارن 600LT با تیونینگ هنسی معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
تیونر آمریکایی هنسی با تقویت کردن مک‌لارن 600LT قدرت این خودرو را تا ۱۰۰۱ اسب بخار افزایش داده است.
تبلیغات

هنسی پرفورمنس یک تیونر آمریکایی است که بیشتر روی خودروهای آمریکایی کار می‌کند اما گاهی به سراغ محصولات خارجی نیز می‌رود و برای مثال چند سال پیش نیسان GTR را نیز تیونینگ کرده بود. اما این بار هنسی یک خودروی اروپایی را انتخاب کرده و به سراغ مک‌لارن 600LT رفته است. هنسی توانسته قدرت پیشرانه‌ی مک‌لارن 600LT را به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار افزایش دهد که بسیار فراتر از قدرت این خودرو در حالت استاندارد است.

mclaren 600lt

جان هنسی مدیر این شرکت ادعا می‌کند که این مدل سفارشی می‌تواند با قوی‌ترین مدل استاندارد مک‌لارن یعنی مدل ۱۰۳۶ اسب بخاری Speedtail رقابت کند تا سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت نیز شکست دهد.

mclaren 600lt

هنسی اخیرا یک مک‌لارن 600LT و یک فورد GT جدید خریداری کرده است تا تیم وی از آن‌ها به عنوان معیاری برای سنجش توانایی‌های ابرخودروی ونوم F5 استفاده کنند. هنسی در ابتدا قصدی برای تقویت کردن 600LT نداشت اما پس از رانندگی با این خودرو به این نتیجه رسید که می‌توان قدرت پیشرانه‌ را افزایش دهد. پس از آن هنسی دست به کار شد و تا الان ۳ نوع پکیج تقویت مختلف را برای 600LT طراحی کرده است.

mclaren 600lt

پکیج نخست قدرت ۶۰۰ اسب بخاری 600LT را به ۷۰۸ اسب بخار می‌رساند و این سوپر اسپرت را قادر می سازد تا در ۲.۶ ثانیهبه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پکیج دوم، قدرت پیشرانه را به ۸۰۵ اسب بخار رسانده و زمان ۲.۴ ثانیه‌ای را در تست سرعت برای 600LT فراهم می‌کند. در نهایت به پکیج آخر می رسیم که با نصب آن روی مک‌لارن 600LT این خودرو تبدیل به یک ابر خودروی ۱۰۰۱ اسب بخاری می‌شود. پکیج آخر HPE1000 نام دارد و گشتاور تولید شده توسط پیشرانه را نیز به عدد ۱۱۷۲ نیوتون‌متر افزایش می‌دهد. در این نسخه، مک‌لارن 600LT می‌تواند سرعت خود را در ۲.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و در ۹.۶ ثانیه نیز از حالت سکون به سرعت ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

mclaren 600lt

هنسی برای دستیابی به چنین مشخصاتی در پکیج HPE1000 از توربوشارژرهای ارتقا یافته، هدرزهای سفارشی از جنس فولاد ضدزنگ، فیلترهوای اسپرت، سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ، اینترکولر تقویت شده، سوپاپ وست‌گیت با ظرفیت بیشتر و تنظیمات جدید ECU استفاده کرده است. جعبه‌دنده‌ی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته تا از پس قدرت بالای خودرو بر بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات