پژو 508 استیشن واگن رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پژو از مدل جدید استیشن واگن 508 با کد 508SW رونمایی کرد که در ادامه به معرفی این خودرو خواهیم پرداخت.
تبلیغات

اوایل سال جاری بود که پژو از مدل جدید 508 سدان رونمایی کرد که این خودروی فرانسوی دارای طراحی کاملا جدیدی در بخش بیرونی و داخلی است و در مقایسه با نسل قبلی بسیار جذاب‌تر و بهتر شده است. ضمن اینکه طراحی داخلی آن را باید فوق‌العاده و یک مرحله بالاتر از همکلاسان خود دانست. اما پژو برای موفقیت این مدل خود در بازار اروپا مدل جدیدی از 508 نیز معرفی کرده که مدل استیشن واگن این خودرو است.

Peugeot 508 SW

مدل استیشن واگن پژو 508 جدید با نام 508SW شناخته می‌شود و تمامی مزایای مدل سدان را به اضافه‌ی یک قسمت عقب بزرگ‌تر دارد. استفاده از بدنه‌ی استیشن واگن در این خودرو سبب می‌شود فضای داخلی آن بزرگ‌تر باشد و بتوان وسایل بیشتری در صندوق عقب آن قرار داد. ضمن اینکه از نظر جذابیت ظاهری نیز لطمه‌ای به 508 جدید وارد نشده است. در خصوص طراحی پژو 508 استیشن واگن باید گفت که تغییری در مقایسه با مدل سدان مشاهده نمی‌شود و شاهد طراحی با استفاده از خطوط تیز و جذاب همانند مدل سدان در این مدل هستیم. در نمای جانبی باید به سقف تغییریافته و طول بیشتر خودرو اشاره کرد که البته ارتفاع خودرو همچنان پایین است تا ایرودینامیک خوبی را شاهد باشیم. پژو طراحی سقف و ایرودینامیک این خودرو را به‌گونه‌ای انجام داده است تا باد به بهترین شکل ممکن به قسمت عقب خودرو برسد و به این ترتیب این خودرو دارای ایرودینامیک بسیار خوبی است. در نمای عقبی نیز نوشته‌ی بزرگ پژو درست در پایین شیشه عقب به چشم می‌خورد.

Peugeot 508 SW

در داخل کابین پژو 508SW پژو از زبان طراحی جدید i-Cockpit خود استفاده کرده است که به مرور زمان در تمامی محصولات پژو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پژو 508SW دارای یک غربیلک فرمان اسپرت و کوچک و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی رنگی در مقابل راننده است که جایگزین پنل پشت آمپرها شده. در کنسول مرکزی یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی قرار دارد که به امکاناتی همانند اپل کارپلی، اندروید اتو، پژو میرور لینک و سیستم رهیاب ماهواره‌ای سه‌بعدی مجهز شده است. در کنار طراحی شیک و جذاب این خودرو، پژو از تکنولوژی‌های زیادی در این مدل استفاده کرده است که از بین آن‌ها می‌توان از سیستم دید در شب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل، سیستم کمکی پارک، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، چراغ‌های هوشمند، سیستم تشخیص علائم جاده و سیستم تشخیص نقطه کور اشاره کرد.

Peugeot 508 SW

در بخش فنی پژو 508SW مشابه پژو 508 سدان است. پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربو شارژر برای این مدل در نظر گرفته شده است که می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت در نسخه‌ی ضعیف و ۲۲۲ اسب بخار در نسخه‌ی قوی‌تر تولید کند. انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک انجام می‌شود که تنها انتخاب برای مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری است. اما برای مشتریانی که علاقه‌مند به پیشرانه‌های دیزلی هستند، پژو سه پیشرانه‌ی دیزلی برای این خودرو عرضه می‌کند که ۱.۵ لیتر تا ۲ لیتر حجم دارند. قدرت این پیشرانه‌های دیزلی از ضعیف به قوی به ترتیب برابر با ۱۲۸، ۱۵۸ و ۱۷۷ اسب ‌بخار است. مدل ۱۲۸ اسب بخاری تنها به همراه یک جعبه‌دنده‌ی شش دنده‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما سایر پیشرانه‌ها تنها با جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک قابل خریداری هستند. پژو همچنین اعلام کرده است از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ مدل بنزینی پلاگین هیبریدی 508SW را نیز به بازار معرفی خواهد کرد.

Peugeot 508 SW

پژو 508SW جدید در بازار آمریکا شمالی عرضه نخواهد شد و بسیاری این خودرو را میوه‌ی ممنوعه آمریکای شمالی می‌نامند. دلیل این امر آن است که خودروهای هاچبک و استیشن واگن محبوبیت چندانی در بازار آمریکای شمالی ندارند و مشتریان آنجا بیشتر به خودروهای کراس‌اوور و SUV علاقه دارند. در هر صورت پژو 508 استیشن واگن را باید خودرویی کامل و پیشرفته معرفی کرد که دارای طراحی بسیار لوکسی است. پژو 508 استیشن واگن در اواخر سال جاری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی و فروش آن از ماه ژانویه ۲۰۱۹ در بازار اروپا آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات