آیفون 10، آیفون 8 پلاس و شیائومی ردمی 5A؛ پرفروش‌ترین گوشی‌های ماه مارس

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار منتشرشده از پرفروش‌ترین گوشی‌های ماه مارس حاکی از آن است که اپل با آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس در صدر ایستاده و شیائومی ردمی 5A به مقام سوم دست پیدا کرده است.
تبلیغات

شرکت تحقیقاتی Counterpoint توانسته لیستی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند ماه مارس تهیه کند. بر اساس این لیست، آیفون ۱۰ هنوز هم ازنظر آمار فروش جهانی در صدر جدول قرار دارد تا بتواند ۳.۵ درصد از فروش جهانی را در دست بگیرد. مقام دوم پرفروش‌ترین گوشی هوشمند هم در دستان اپل است. آیفون ۸ پلاس این شرکت توانسته ۲.۳ درصد از فروش جهانی را در دست بگیرد. با توجه به این‌که در لیست منتشرشده آمار فروش سامسونگ هم دخیل است، شاید انتظار داشته باشید مقام سوم در دستان این برند کره‌ای باشد اما شیائومی توانسته با ردمی ۵ ای (Redmi 5A) و کسب ۱.۸ درصد از فروش در مقام سوم بایستد. البته گوشی Oppo A83 با همین درصد فروش در کنار شیائومی ایستاده است.

در رتبه‌های پنجم و ششم می‌توانیم نام‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را با ۱.۶ درصد از فروش جهانی ببینیم که این رقم با میزان فروش آیفون ۷ در ماه گذشته برابری می‌کند. در رتبه بعدی بازهم گلکسی جی ۷ پرو با فروش ۱.۴ درصدی قرار گرفته است. در این لیست آمار فروش ۱.۲ درصدی آیفون ۶ را نیز می‌توان مشاهده کرد.

لیست پرفروش ترین گوشی های هوشمند

اپل با معرفی آیفون ۱۰ به قیمت هزار دلار بسیار از منتقدان را وادار کرد که پیش‌بینی‌هایی به فروش ضعیف این شرکت داشته باشند اما با منتشر شدن آمار فروش، تمامی این نقطه نظرات از بین رفته و شاهد این هستیم که در دسته‌بندی بالارده، برند اپل حرف‌های زیادی برای بازار دارد. در بازار کره جنوبی فروش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس دو برابر آیفون پیش‌بینی‌شده که امری کاملاً طبیعی است. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی مانند هواوی، اوپو، شیائومی و ویوو عزم خود را برای کسب سهام بیشتر در بازار جهانی جزم کرده‌اند.

به نظر شما رقابت اصلی میان چه شرکت‌هایی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات