هواوی با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کرد

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی توانسته است در سال ۲۰۱۸ میلادی با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، رکورد تازه‌ای را ثبت کند و به سیر صعودی خود ادامه دهد.
تبلیغات

روز گذشته هواوی طی بیانیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرد که توانسته طی یک سال اخیر میلادی، بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی را به‌فروش برساند. این شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چینی می‌گوید که یکی از دلایل اصلی رسیدن به چنین آمار فروشی، به عملکرد عالی سری‌ گوشی‌هایی مثل پی 20، آنر 10 و میت 20 مربوط می‌شود.

چینی‌ها در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی خود گفته‌اند که رسیدن به‌چنین آماری بسیار قابل‌توجه است، زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ تنها توانسته بود سه میلیون دستگاه به‌فروش برساند. آمار جدید، رشد فوق‌العاده‌ی محبوبیت این شرکت را طی هشت سال اخیر به‌خوبی نشان می‌دهد. درضمن، Huawei توانسته بود در سال ۲۰۱۷، تعداد ۱۵۳ میلیون گوشی به‌فروش برساند که مجددا شاهد رشد درخورتوجه این شرکت طی یک سال اخیر هستیم.

هواوی موفق شد در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ با غافل‌گیر کردن اپل، جای این شرکت را به‌عنوان دومین شرکت بزرگ فروشنده‌‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا، بگیرد. گفتنی است که این ادعاها، طبق آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی معتبر Canalys مطرح شده‌اند.

در بیانیه‌ی هواوی آمده است: «در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، هواوی دیگر حکم یک تازه‌کار را که در آمار فروش در دسته‌ی «شرکت‌های دیگر» جای بگیرد، ندارد. ما موفق شده‌ایم از آن شرایط فاصله بگیریم و خود را وارد جمع سه تولیدکننده‌ی برتر دنیا کنیم.»

با وجود موفقیتی که هواوی در سال ۲۰۱۸ کسب کرده، این شرکت هنوز با برخی چالش‌های مهم مواجه است؛ خصوصا با قوانین سرسختانه‌ی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا. در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۸ بود که مقامات اطلاعاتی آمریکایی به شهروندان این کشور توصیه کردند که سراغ خرید محصولات هواوی نروند، چرا که ممکن است این شرکت ازطریق محصولاتش، اطلاعات حساس شهروندان آمریکایی را برای جاسوسی در اختیار دولت چین قرار دهد. همچنین آذرماه امسال بود که آمریکایی‌ها از متحدانشان خواستند استفاده از محصولات هواوی را کنار بگذارند.

هواوی میت 20 / Huawei Mate 20

امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از گوشی‌های هواوی استفاده می‌کنند

علاوه‌بر این‌ها، در ماه ژانویه نیز اپراتور موبایل AT قرارداد خود را با هواوی برای فروش گوشی میت 10 پرو فسخ کرد؛ بعدها گزارش‌هایی درباره‌ی اتخاذ این تصمیم از سوی یکی دیگر از اپراتورهای بزرگ آمریکا، یعنی ورایزن نیز در رسانه‌ها منتشر شد.

با همه‌ی این مشکلات، هواوی در بازارهای مهمی نظیر چین و اروپا به‌شدت محبوب است؛ طبق ادعای چینی‌ها، امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا، از گوشی‌های هواوی استفاده می‌کنند. 

در ماه اوت گذشته، هواوی پیش‌بینی تعداد فروش گوشی‌هایش را در سال ۲۰۱۸ از ۱۸۰ میلیون واحد به ۲۰۰ میلیون واحد افزایش داد و گفت که طبق برنامه‌ریزی‌هایش قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹، سامسونگ را کنار بزند و به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود.

اگر به مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های هواوی علاقه‌مند هستید، حتما سری به بانک محصولات زومیت بزنید. با مراجعه به این بخش از سایت، می‌توانید مشخصات گوشی‌هایی نظیر پی ۲۰ پرو و میت ۲۰ پرو را مشاهده کنید.

نظر شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات