پروژه گوشی هوشمند ماژولار موسوم به Ara شرکت گوگل متوقف شد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی بلند پروازانه‌ی آرا (Ara) شرکت گوگل به عنوان یک گوشی هوشمند ماژولار مفهومی در بخش ATAP شرکت گوگل متولد شده است. گزارشی از خبرگذاری رویترز منتشر شده که حکایت از به حالت تعلیق درآمدن پروژه‌ی آرا به منظور تلاش برای ساده‌تر کردن سخت‌افزار آن دارد. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

پروژه‌ی بلند پروازانه‌ی آرا (Ara) شرکت گوگل به عنوان یک گوشی هوشمند ماژولار مفهومی در بخش ATAP شرکت گوگل متولد شده است. هم‌اکنون طبق گزارشی که از خبرگذاری رویترز منتشر شده، این پروژه به دلیل تقلای گوگل برای ساده‌تر کردن سخت‌افزار به حالت تعلیق درآمده است.

پروژه‌ی آرا هیچ وقت مانند یک محصول ماندگار نبود و پس از معرفی در سال ۲۰۱۳، پیشرفت قابل توجهی نداشته است. تجاری سازی این دستگاه در سال ۲۰۱۵ به تاخیر افتاد. در اوایل سال جاری این دستگاه دوباره به خاطر اعلام گروهی که پشت پروژه‌ی آرا هستند، برای بهره‌مندی از واحد پردازش مرکزی (CPU)، پردازنده‌ی گرافیکی، آنتن، حسگرها، باتری و نمایشگر ماژولار و قابل سرهم بندی، برای عرضه در سال ۲۰۱۷ به تعویق افتاد. پس از اعلام این گروه، امیدها برای تجاری‌سازی پروژه‌ی آرا (Project Ara) کم‌رنگ شد.

اگر هنوز به داشتن گوشی هوشمند قابل سرهم بندی امیدوار هستید، باید اظهار کنیم که خوشبختانه هنوز روزنه‌ی امیدی برای این پروژه وجود دارد. به گفته‌ی خبرگذاری رویترز، خود شرکت گوگل این محصول را عرضه نکرده و واگذاری حق امتیاز آن به شرکت‌های سوم شخص، یکی از گزینه‌های روی میز گوگل است. باید منتظر شرکتی باشیم که پروژه‌ی شکست خورده‌ی گوشی هوشمند ماژولار گوگل را دوباره به دست گرفته و آن را تجاری سازی کند.

تلاش برای ساده‌تر کردن سخت‌افزار به تغییر راهبرد بخش سخت‌افزار شرکت گوگل اشاره می‌کند. ریک اوسترلو (Rick Osterloh) به عنوان رئیس سابق شرکت موتورولا که در راس بخش سخت‌افزاری گوگل قرار دارد، قصد یکپارچه کردن این واحد را دارد.

پروژه‌ی آرا گوگل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا مایل به خرید گوشی ماژولار هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات