مایکروسافت هزینه سنگینی برای گیم پس پرداخت می‌کند

یک‌شنبه 22 تیر 1404 - 18:15
مطالعه 1 دقیقه
پنج کاراکتر سری کالاف دیوتی با لوگوی ایکس‌باکس گیم‌پس جلوی‌آن‌ها
مایکروسافت قرارداد‌هایی با مبالغ بسیار بزرگ برای سرویس گیم‌پس ثبت می‌کند.
تبلیغات

سرویس گیم‌پس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گیمینگ مایکروسافت محسوب می‌شود و همیشه پذیرای تعداد زیادی از عناوین انحصاری و غیرانحصاری است. ظاهراً ردموندی‌ها هزینه‌ی چشمگیری برای این سرویس پرداخت می‌کنند.

به‌گفته‌ی ایان مک‌اینتایر، مدیر سابق توسعه‌ی تجاری در ایکس‌باکس، مایکروسافت برای آوردن بازی‌ها به گیم‌پس، قرارداد‌هایی با ارزش بین ۵۰ هزار دلار تا ۵۰ میلیون دلار ثبت می‌کند. مک‌اینتایر به‌دلیل تعدیل نیرو، مدتی پیش از مایکروسافت جدا شد.

مک‌اینتایر می‌گوید در دوران فعالیتش بیش از ۵۰۰ قرارداد برای جذب بازی‌های مستقل و AAA به گیم‌پس تنظیم کرده است. ظاهراً مایکروسافت بعضی بازی‌ها را با پرداخت مستقیم پول به گیم‌پس می‌آورد و برای تعدادی دیگر بودجه‌ی توسعه را تامین می‌کند تا از روز اول انتشار به سرویس مورد بحث اضافه شوند.

جزئیات بیشتر و دقیق‌تری از قرارداد‌های مایکروسافت برای گیم‌پس وجود ندارد. گیم‌پس درحال حاضر مهم‌ترین عامل جذب گیمر‌ها به ایکس‌باکس به‌شمار می‌رود و طبیعی است که هزینه‌های هنگفتی برای آن صرف شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات