Transcend از PATA SSD با ابعاد 2.5 اینچی پرده برداری کرد

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
ترنسند همچون سایر شرکت‌های فعال در ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات، مدتی است بر حافظه‌های SSD تمرکز بیشتری کرده است. به جرات می‌توان گفت تنها دلیل آن که این حافظه‌ها نتوانسته‌اند به طور کامل دیسک‌سخت را کنار بزنند قیمت بالای آنهاست. از مزایای SSD می‌توان به سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتر نسبت به HDD، استفاده بسیار کمتر انرژی به دلیل نداشتن قطعه مکانیکی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، با خرید SSD نگرانی کمتری بابت از دست رفتن اطلاعاتتان خواهید داشت. محصول جدید ترنسند طوری طراحی شده که می‌تواند به راحتی جایگزین هارد درایو لپ‌تاپ شما شود. اما چرا SSD جدید 2.5 اینچی Transcnd، قادر است جایگزین هارد درایو لپ‌تاپ شود؟
تبلیغات

ترنسند، کمپانی که به خاطر محصولات ذخیره‌سازی و چند رسانه‌ایش معروف می‌باشد، جدیدترین مدل SSD خود را معرفی کرده است. ابعاد این SSD که نامش PSD320 است، 2.5 اینچ بوده و طوری طراحی شده که بتواند جایگزین هارد درایو‌های 44 پایه 2.5 اینچی PATA شود.

بنا به بیانیه مطبوعاتی این شرکت، PSD320 راه حلی برای به روزرسانی سیستم‌های قدیمی و افزایش سرعت و امنیت بیشتر اطلاعات است. به نظر می‌رسد ترنسند عزمی جدی برای ورود به حوزه SSD‌ها دارد.

سرعت نوشتن اطلاعات در SSD‌ها که بر خلاف دیسک‌سخت قسمت متحرکی ندارد، 93 و 104 مگابایت بر ثانیه می‌باشد و عملکرد و کارایی تجهیزات قدیمی را با هزینه‌ای کمتر از تعویض کلی دستگاه به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

مدل 2.5 اینچی SSD آن بیشترین کاربرد را در لپ‌تاپ‌ها خواهد داشت اما PSD320 فقط برای این هدف ساخته نشده و می‌تواند برای استفاده در سایر دستگاه‌ها چون ماشین POS، کامپیوترهای اتوماسیون کارخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و ماشین‌های مهندسی نیز مناسب باشد.

این محصول علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر شوک و تکان‌های ناگهانی در محیط‌های خشن، راه حل مناسبی برای آن چه کاربران دیسک‌سخت را نگران می‌سازد، ارائه می‌کند. در واقع در این SSD ها، ویژگی با نام "محافظ انرژی پیشرفته" (Advanced Power Shield) دارند که مانع از دست رفتن اطلاعات به دلیل قطع ناگهانی برق می‌گردد. فعلا PSD320 2.5" PATA SSD در مدل‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی با گارانتی سه ساله توسط Transcend ارائه می‌شود. نظر شما درباره تکنولوژی SSD و آینده آن چیست؟

منبع: Ubergizmo | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات